تهران-ایسکانیوز : معاون اول رییس جمهور در نامه‌هایی جداگانه به روسای شش دستگاه اجرایی، وظایف و مسئولیت هریک از این شش دستگاه برای اجرای سیاستهای کلی علم و فناوری، مصوب مقام معظم رهبری را به آنان ابلاغ کرد.

اسحاق جهانگیری در این ابلاغیه‌ها خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی و معاونین برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و علمی و فناوری رییس جمهور، ضمن احصاء تشریح وظایف و تکالیف هر دستگاه برای اجرای سیاستهای کلی علم و فناوری، از آنان خواست حسب تشخیص، سایر دستگاه‌ها جهت همکاری دعوت ‌شوند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم تهیه و احصاء برنامه‌ها، اقدامات و پیشنهادات مرتبط در قالب سیاستهای کلی علم و فناوری (نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری) از سوی دستگاه اجرایی مربوطه با همکاری سایر دستگاهها به صورت دقیق، شفاف، بازمانبندی و شاخص‌های ارزیابی برای اجرایی نمودن سیاستها تاکید کرد.

دکتر جهانگیری از روسای دستگاه‌های اجرایی مسئول خواست حداکثر ظرف دو ماه نسبت به ارسال برنامه تدوین شده به معاونت محترم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور جهت بهره‌برداری در تدوین برنامه ششم توسعه و یک نسخه به دفتر معاون اول رییس جمهور اقدام نمایند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در این ابلاغیه‌ها دستگاههای اجرایی را مکلف نمود که چنانچه در تهیه برنامه‌ها و یا انجام اقدامات، هر دستگاه نیاز به وضع بخشنامه، مقررات و یا قوانین داشته باشد، پیشنهاد لازم را بدهند.

جهانگیری همچنین با تاکید بر ضرورت ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی نمودن سیاستهای کلی علم و فناوری (نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری) مطابق برنامه‌های مصوب در مقاطع 3 ماهه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دبیرخانه شورای عالی عتف) و دفتر معاون اول رییس جمهور، انجام آن را از دستگاههای اجرایی مسئول مطالبه کرده است.
کد خبر: 129940

وب گردی

وب گردی