تهران-ایسکانیوز: محمد سرفراز با حکم مقام معظم رهبری به ریاست سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظ الله تعالی) طی حکمی محمد سرافراز را برای یک دوره پنج ساله به سمت ریاست سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمّد سرافراز دام توفیقه

با پایان یافتن دوره ی مسئولیت جناب آقای مهندس سیّد عزت الله ضرغامی که با تلاش و کوششی خستگی ناپذیر و دلسوزانه و مبتکرانه همراه بود، جنابعالی را با توجه به صلاحیتهایی که بحمدالله از آن برخوردارید و با آگاهی از تجربه طولانی مدیریتی تان در رسانه ملّی و آشنایی های گسترده تان با این مجموعه ی بزرگ و مهمّ برای یک دوره ی پنج ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.

سازمان صدا و سیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، با تکیه بر فعالیت ها و برنامه های حرفه ئی پیشرفته و عمیق رسانه ای، وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد. مسئولیت تاریخی رسانه ملّی در مقطع کنونی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است. «عزم ملّی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی» آحاد جامعه در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی، در گرو آگاهی و معرفت عمیق و گسترده ی عمومی و نیازمند پیوند با سرچشمه های تولید فکر ناب دینی و خیل دلبستگان فرهیخته و پرانگیزه ی انقلاب اسلامی است. سازمان صدا و سیما همچنین به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه ای همه جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست های کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور را بر دوش دارد. اهمّ راهبردهائی که انشاء الله خواهد توانست رسانه ملّی را در اجرای این مسئولیت بزرگ یاری رساند، به پیوست ابلاغ می شود.

در پایان لازم می دانم از جناب آقای مهندس ضرغامی و همکاران ایشان که توانستند رسانه ی ملّی را در دوره ی مسئولیت خود به پیشرفتی چشمگیر برسانند که بتواند در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی مؤثر ایفاء کند، صمیمانه تشکر کنم.

از درگاه خداوند منان توفیق جناب عالی را که مفتخر به انتساب به خانواده ی شهیدان معزّز انقلاب اسلامی می باشید در انجام این مأموریت خطیر و حساس با تکیه بر عنایات الهی خواستارم و برای شما و همکاران محترمتان دعا می کنم.

***

محمد سرافراز دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه بیروت است و به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است.سرافراز از زمان محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما حضور داشته و قدیمی‌ترین مدیر این رسانه است. او کتابی به زبان عربی با موضوع تکفیری‌ها نوشته که در میانه دهه هشتاد در بیروت منتشر شده است.

سرافراز جزو افرادی است که برای مدیریت سازمان صدا و سیما برنامه ارائه کرد. شبکه پرس تی وی، العالم، آی فیلم و هیسپان تی وی چهار شبکه‌ای است که وی آن‌ها را در سال‌های اخیر در مجموعه سازمان صدا و سیما راه‌اندازی کرده و با این شبکه‌های استانداردهای تلویزیون را تغییر داد. معاون برون‌مرزی صداوسیما، رئیس شبکه پرس‌تی‌وی و عضو شورایعالی فضای مجازی یکی از گزینه های اصلی رسانه های در ماه های اخیر برای در دست گرفتن ریاست سازمان صدا و سیما بود که امروز (پنج شنبه 15 آبان) با دریافت حکم از  مقام معظم رهبری به طور رسمی در این جایگاه قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان این حکم طی ساعات نیمروز 17 آبان 1393 اعلام شد.

 
کد خبر: 133557

وب گردی

وب گردی