تهران-ایسکانیوز: از خبر تاسیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی تا اعلام خبر ورودی‌های مهرماه آن چند ماهی بیشتر نگذشته است؛ دانشکده‌ای که نیاز آن به شدت در جامعه ارتباطی و علمی کشور احساس می‌شد. داود صفایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، استاد و پژوهشگر علوم ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکا از لزوم ارتباط دانشگاه و رسانه برای توسعه کشور سخن گفت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با لزوم پایه گذاری دانشکده خبر در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نظریات توسعه، رویکرد رسانه ها به عنوان رویکردی علمی و زیربنایی شناخته شده است. بنابراین کشورهایی که علاقمند به توسعه هستند و در این مسیر گام بر می دارند، توجه شان را به رسانه های جمعی به عنوان یکی از شاخص های توسعه جلب کرده اند. در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت کشوری با داشتن رسانه‌های جمعی ضعیف به توسعه دست یابد و یکی از راه‌های تربیت صحیح نیروی رسانه‌ای داشتن دانشکده‌های خبر و رشته‌های ارتباطی با بنیاین‌های علمی مستحکم است.

داوود صفایی به تاسیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص برای رسانه ها پایه گذاری و راه اندازی شده است، هدفی که به شدت در جامعه رسانه‌ای امروز ضرورت آن احساس می‌شود.

dr-davood-safaeii22

وی ادامه داد: از جمله انتقادات مطرح در زمینه روزنامه نگاری در نظام دانشگاهی این است که آنها از یک سوی ابزارهای کافی برای تربیت نیروی انسانی ندارند و از سوی دیگر با محیط های حرفه ای کار در ارتباط نیستند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده خبر با توجه به این انتقادها بنا دارد که برای آموزش دانشجویان خود از ابزارها و وسایل در دسترس کارکنان رسانه های حرفه ای استفاده کند و علاوه بر آن، از طریق برقراری ارتباط دانشگاه و رسانه، دانشجویان خود را به طور عملی آموزش دهد تا آنها از مهارت های لازم برخوردار شوند. امیدوارم که این دو هدف در کنار هم تحقق یابند و شاهد رشد تعداد فارغ التحصیلان شاغل در رسانه باشیم.
کد خبر: 133917

وب گردی

وب گردی