تهران.ایسکانیوز.بازار/گل از جمله گیاهانی است که تمامی افراد از کنار آن بودن لذت می برند. گل به دلیل داشتن بوی عطری دارد احساس آرامش در فرد ایجاد می کند و همچنین در بیشتر مواقع برای رفع افسردگی تجویز می شود که در منزلتان با نگه داری گل های خانگی و آپارتمانی می توانید افسردگی را از بین ببرید. از ویژگی های بارز گل هدیه دادن آن به افرادی است که دوستشان داریم. در مراسم عروسی و جشن تولد منظره ی زیبایی است که دسته گلی هم برای هدیه دادن به طرف مقابل داشته باشیم. بنابراین گل را برای استفاده در منزلتان و هدیه دادن به عزیزانمتان دریغ نکید. ما در این گزارش قصد داریم تا شما را با انواع گل های طبیعی و آپارتمانی آشنا سازیم.

گل مراقبت می خواهد

01
ا


گر می خواهید در منزلتان گل نگه داری کنید باید مسائلی را برای مراقب از آن در نظر بگیرید. همیشه یادتان باشد که یک قرص آسپرین در گلدانتان بگذارید چرا که باعث دفع باکتری می شود. از سوی دیگر وجود یک قطعه زغال چوب در آب گلدان سبب می شود که آب دیرتر آلوده شود. شب ها پارچه ای را خیس کنید و روی گل های خود بی اندازید و صبح آن را بردارید این مسئله کمک می کند تا رطوبت بیشتری به گل ها برسد و سرزنده تر باشند. سعی کنید پنجره ها را ساعتی از روز باز نگه دارید تا گل ها بتوانند تنفس کنند. ضمنا توجه داشته باشید که هر چه طول ساقه ی گل بیشتر باشد طبعا مقدار آب بیشتری هم می خواهد. برای کثیف نشدن آب گلدان توسط ماده ی چسبناک گل، انتهای ساقه را با آب نیم گرم بشورید و سپس در گلدان قرار دهید. همچنین برای راحت تر شن نگه داری گل سعی کنید از گیاهان سبز در منزلتان استفاده کنید.گیاهان همیشه سبز در شرایط و درجه حرارت اطاق به خوبی پرورش می یابند و چنانچه از آنها مواظبت شود، برگ هایشان همیشه شاداب و خرم و براق، و زینت بخش محیط زندگی شما خواهد بود.


چقدر هزینه کنیم؟

5039_634740406136153437_l


قیمت گل ها و گیاهان بستگی به سرعت رشد آنها دارد. در حقیقت گیاهانی که رشد بالایی دارند طبیعتا گران قیمت تر و بسیاری از گل های یک ساله مانند شمعدانی، ارزان قیمت هستند. همچنین اندازه و ارتفاع گیاه در قیمت آن بسیار مؤثر است. گل های آپارتمانی از 7هزار شروع می شوند و به 35 هزار تومان می رسند. در این میان باید به فکر گلدان هم باشید که آن بستگی به خودتان دارد که چه اندازه ای مد نظر دارید. گاهی اوقات افراد به سمت گلدان های سفالی و کار دست می روند که قیمت آن ها بالاتر است اما گلدان های معمولی با سایز متوسط از 8 هزار تومان شروع می شود. اگر تمایل دارید از گلدانهای خانگی مثل بن سای استفاده کنید درختچه های کوچک این گیاه   از 35 هزار تومان آغاز می شود  و بامبو هم از شاخه ای 2هزار تومان در بازار موجود استهر چند بامبو های بافته شده که بامبوی تایلندی مشهورند از 12 هزار تومان آغاز می شوند .  گیاهانی چون حسن یوسف که به گلدانهای آپارتمانی شهرت دارند از 10هزار تومان در بازار موجود است اما شمعدانی ها را میتوانید ارزانتر با قیمت 8هزار تومان تهیه کنید . کاکتوس را هم میتوانید از گلدانهای کوچک هزار تومان تا بالاترین قیمت ها در بازار ببینید.



گل ها کدام قسمت از منزل سکونت می کنند

634740396604376094


بعضی افراد گلدان ها را در اتاق و یا پذیرایی می گذارند که این مسئله ممکن است به گل آسی برساند چرا که در دسترس کودکان قرار می گیرد. در حقیقت، گلدان نباید یک جسم دست و پاگیر باشد. بهترین راه نگه داری باری گل ها استفاده از گلدان های شیشه ای است که رطوبت کافی به گل ها می رساند. همچنین اگر می خواهید در آشپزخانه گل داشته باشید سعی کنید از گلدان های کوچک و با گل ها کم رشد استفاده کنید. در نظر داشته باشید که نور کم و ضعیف باعث کم‌رنگ شدن برگ‌ها، رنگ‌پریدگی، کوچک شدن برگ‌ها و در نهایت ریزش برگ‌ها خواهد شد و از آن طرف نور مستقیم و تند هم باعث پژمردگی و تجزیه رنگ برگ‌ها در گونه‌های زینتی خواهد شد. بنابراین در فضایی که برای نگه داری گل ها انتخاب می کنید دقت لازم را داشته باشید.

کد خبر: 133927

وب گردی

وب گردی