تهران - ایسکانیوز: مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد وضعیت تیم ملی گفت: با توجه به لیستی که کارلوس کی‌روش داده و برنامه‌هایی که در نظر گرفته‌ایم اردوی ما انجام می‌شود. یک بازی دوستانه مقابل کره جنوبی داریم پس از آن برای برگزاری یک اردو راهی آفریقا می‌شویم. یک بازی دوستانه مقابل فلسطین در تهران انجام می‌دهیم. سپس به استرالیا می‌رویم و با توجه به اینکه چند روز زودتر به این کشور می‌رویم یک دیدار دوستانه مقابل عراق قبل از شروع جام ملت‌های آسیا برگزار می‌کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد سرنوشت بازی مقابل زیمبابوه و اینکه در آفریقای جنوبی با کدام تیم‌ها روبرو می‌شویم،‌عنوان کرد: زیمبابوه قرار بود به ایران سفر کند اما آنها با مراکش بازی دارند و فیفا قبول نمی‌کند در فاصله 6 روز یک تیم با دو تیم بازی دوستانه انجام دهد. به همین خاطر این مسابقه لغو شد. در مورد بازی‌های دوستانه آفریقای جنوبی جلسه جدیدی با کارلوس کی‌روش نداشتیم و در جلسه بعدی او می‌گوید که باید با چه تیم‌هایی دیدار کنیم.

نبی در مورد دلیل سفر به آفریقا خاطرنشان کرد:‌اردوی آفریقا به خاطر شباهت آب و هوایی این کشور با استرالیا در نظر گرفته شده است. می‌دانید که آفریقا و استرالیا در مرز استوایی قرار دارد و این اردو به بازیکنان کمک می‌کند. همچنین کی‌روش روی مسائل بدنی تاکید دارد و طبق ایده او بازی با تیم‌های آفریقایی باعث می‌شود شرایط تیم ملی را از لحاظ قوای بدنی بسنجد.

وی در مورد اینکه بیماری ابولا ملی‌پوشان را در این اردو تهدید می‌کند و آیا امکان ندارد این سفر را لغو کنند، گفت: در جلسه‌ای که کفاشیان با کی‌روش برگزار می‌کند بار دیگر این مسئله بررسی می‌شود اما طبق آخرین استعلامی که گرفتیم در این منطقه از آفریقای جنوبی این بیماری وارد نشده است. می‌دانید آفریقای جنوبی دارای مرزبندی خودش است و این بیماری به آنجا وارد نشده است.
کد خبر: 135095

وب گردی

وب گردی