تهران- ایسکانیوز: نجف دریابندری که پنجشنبه دچار سکته مغزی شده بود به گفته کوروش کارگاهی اوضاع جسمی اش رو به بهبود است. این مترجم برجسته امروز مورخ 24 آبان ماه در ساعت 11:00 صبح به اتاق خصوصی در بخش عمومی بیمارستان ایران مهر منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز، اوضاع جسمی نجف دریابندری به نظر رو به بهبود است و در دیدار حضوری با این مترجم برجسته ایشان بعد از سلام کردن با صدای بسیار آرام، دستی به نشانه تشکر تکان دادند و حافظه شان برای شناختن یاری کرد.

نجف دریابندری

پزشک معالج نجف دریابندری دکتر نجد رحیم است که امروز برای بررسی وضعیت پزشکی این مترجم به بیمارستان مراجعه خواهد کرد. دریا بندری هم اکنون در بخش عمومی و در وضعیت استراحت مطلق به سر می برد.

نجف دریابندری

همچنین کورش کارگاهی، که مدیر نشر باغ و از دوستان قدیمی نجف دریابندری است، در گفت و گو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز گفت: بنا به گفته پزشک این مترجم برجسته، حال ایشان رو به بهبود است و امیدواریم تا چند روز آینده از بیمارستان ایرانمهر مرخص شود.

او در ادامه افزود: امیدواریم این مترجم برجسته کشورمان که چند سال پیش هم سکته کرده بود هر چه زودتر بهبود کامل یابد و از بیمارستان مرخص شود.

نجف دریابندری

نجف دریابندری همچنین برای اولین بار در نهمین روز از خردادماه سال 1389 به علت سکته مغزی به بیمارستان ایرانمهر منتقل شده بود او از آن سکته جان سالم به در برده بود اما در چند سال گذشته به لحاظ حرکتی و تکلم دچار اختلال شده بود.

نجف دریابندری مترجم و نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. از جمله آثار وی می‌توان به ترجمه کتاب‌های "تاریخ فلسفه غرب" نوشته برتراند راسل، "یک گل سرخ برای امیلی" و "گور به گور" نوشته ویلیام فاکنر، "پیرمرد و دریا"نوشته ارنست همینگوی، "معنی هنر" از هربرت رید و "پیامبر و دیوانه" نوشته جبران خلیل جبران اشاره کرد. دریابندری به مناسبت ترجمه آثار ادبی آمریکایی موفق به دریافت جایزه تورنتون وایلدر از دانشگاه کلمبیا گردیده‌است.


برخی از مخاطبان نجف دریابندری او را با کتاب مستطاب آشپزی می شناسند.

 
کد خبر: 141708

وب گردی

وب گردی