تهران-ایسکانیوز: آیت‌الله علوی گرگانی گفت: راه احیای جامعه امر به معروف و نهی از منکر است و بهترین کسانی که می توانند این فریضه را اجرا و پیدا کنند بسیجیان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار نقدی، حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی و جمعی از مسئولان بسیج به مناسبت هفته بسیج با آیت‌‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در بیت وی دیدار کردند.

آیت‌الله علوی گرگانی ضمن تشکر از گزارش عملکرد بسیج گفت: گزارشی که سردار نقدی بیان کردند مبشراتی بود که مایه مسرّت ما گردید.

وی با اشاره به برخی گزارش هایی که کمتر از واقع عمل گردیده، بیان کرد: گاهی اوقات گزارش هایی بیان می شود که وقتی بررسی می کنیم درصد موفقیت ها کمتر از عمل واقعی است.

این مرجع تقلید گزارش بسیج را موفق دانست و تصریح کرد: آنچه از بسیج از بدو تشکیل تاکنون دیده ام آن است که بسیج در گفتار و رفتار موفق بوده است.

وی در ادامه به تعریف بسیج اشاره و خاطر نشان کرد: همان گونه که از عنوان بسیج پیداست بسیج در تمام طبقات و موضوعات جامعه فعال و موفق بوده و بسیج بسان خون در جامعه است که اگر حرکت داشته و زنده باشد، تمام جامعه نیز حیات دارند.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با طرح این سوال که برای حیات بسیج باید چه برنامه ای داشته باشیم، اظهار داشت: راه احیای جامعه امر به معروف و نهی از منکر است و بهترین کسانی که می توانند این فریضه را اجرا و پیدا کنند بسیجیان هستند. اگرچه این بار سنگین است اما از عهده بسیج بر می آید.

وی امر به معروف را موجب تقویت روح ولایت دانست و افزود: در صورتیکه جامعه روشن و بصیر گردد در این صورت منتظر اجرای اوامر ولی فقیه هستند، لذا باید جامعه را با مسائل دینی آگاه کرد.
کد خبر: 142086

وب گردی

وب گردی