وین- ایسکانیوز: دهمین دور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 با حضور ظریف و اشتون رسما آغاز بکار کرد. محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول هماهنگ کننده اتحادیه اروپا لحظاتی پیش برای ناهاری کاری وارد دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین شدند. دفتر نمایندگی دائم ایران در وین در کوچه دیپلمات ها کنار سفارت انگلیس و روسیه قرار دارد.

دهمین دور مذاکرات ایران و 1+5 با ورود هیات ایرانی به فرودگاه وین و اظهار نظر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه که امیدوار است سوم آذر ( روز پایانی مذاکرات) پیروزی ملی در رسیدن به اهداف ایران باشد آغاز شد.

به گفته برخی کارشناسان تعداد سانترفیوژها و همچنین میزان اورانیوم غنی شده در خاک ایران همچنان محل بحث است اما چالش جدی بر روی تنظیم جدول رفع تحریم هاست.

از سویی گروهی از صاحبنظران بر این اعتقادند که انعقاد قرارداد میان ایران و روسیه بر سر ساخت نیروگاه های هسته ای جدید فرصتی برای آمریکا در مذاکرات پیش آورده تا بتوانند بر تیم مذاکره کننده فشار آورند.

بنابراین توافقنامه که در جریان سفر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مسکو و دیدار با سرگئی کرینکو مدیرعامل شرکت دولتی روس اتم روسیه، به امضا رسیده دو نیروگاه اتمی جدید در کنار نیروگاه بوشهر ساخته خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نکته مهم در این توافقنامه این است که امکان افزایش شمار نیروگاهها در این توافقنامه وجود دارد.
تولید 20 هزار مگاوات برق اتمی از تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی برای دولت قرار داده است.
کد خبر: 145659

وب گردی

وب گردی