تهران-ایسکاینوز: رییس جمهور امروز در صحن علنی مجلس با ارسال نامه‌ای  وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را معرفی کرد. بعد از چهار وزیر پیشنهادی دولت که نتوانستند رای اعتماد نمایندگان را بدست بیاورند امروز محمد فرهادی به عنوان  پنجمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در حالی به مجلس معرفی شد که نمایندگان با فریاد چهار چهار از او استقبال کردند.


محمد فرهادی، متولد سال 1328 شهرستان شاهرود است، او در سال 1347 وارد دانشگاه فروسی مشهد شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در همان دانشگاه گذراند و در سال 1359 به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌ التحصیل شد و در حال حاضر جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.


فرهادی، مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران و انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تاسیس کرده است و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال1371 انجام داد. وی، ریاست بخش و مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول‌اکرم (ص)، وزیر بهداشت دولت خاتمی،وزیر فرهنگ و آموزش عالی در سال های 64 تا 68، رییس دانشگاه تهران و قائم مقام و رییس جمعیت هلال احمر را نیز در کارنامه خود دارد.

از دیگر اقدامات انجام شده توسط فرهادی می توان به دست یابی به  داروی گیاهی «ضدایدز» ایمود که توسط گروه تحقیقاتی به سرپرستی فرهادی انجام شد نام برد.

کد خبر: 146180

وب گردی

وب گردی