تهران- ایسکانیوز: سامانه حذف نیترات از آب آشامیدنی با روش الکتروشیمی با سرمایه و حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمونه سازی و اجرایی شد.


سعید سامانی مجد، مدیرعامل شرکت بهین آب زنده رود درباره سایر محصولات و دستاوردهای این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: شرکت مهندسین مشاور و تحقیقات بهین آب زنده رود در زمینه فناوری های حوزه مهندسی آب و فاضلاب و محیط زیست و خصوصا الکتروشیمی زیست محیطی در حال فعالیت های بسیاری است و تا کنون موفق به تولید فناوری هایی از جمله سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با روش الکترولیز نمک طعام ، سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با روش الکترولیز کلرید آب و سامانه حذف نیترات از آب آشامیدنی با روش الکتروشیمی بوده است.


وی در ادامه بیان کرد: کلرسنج دیجیتالی،کلرسنج دیجیتالی آن لاین، کلرسنج کیت تتراسیون، معرف های رنگ سنجی کلر کل و آزاد،پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی،کدورت سنج دیجیتالی ودبی سنج گاز از دیگر محصولات تولیدی این شرکت است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره روند تولیدات داخلی این شرکت گفت: دانش فنی،طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری تمامی این تجهیزات در پژوهشکده زیست محیطی زنده رود و شرکت بهین آب زنده رود طی یک دوره امکانسنجی ساخت، مطالعات کتابخانه ای، مطالعات آزمایشگاهی، ساخت پایلوت و نمونه سازی، پژوهش میدانی و تولید تجاری ایجاد می شود.


وی در ادامه بیان کرد:با توجه به استقرار این شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ابتدا ایده محوری ما ساخت دستگاه کلر سنج دیجیتالی بود و بعد از ساخت این دستگاه معرف های رنگ سنجی ساخته شد و پس از آن بسته کلرسنجی به روش تیتراسیون آماده شد.
سامانی درباره روند تولید دیگر محصولات این شرکت تصریح کرد:پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی با یک قرارداد پژوهشی با شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان ساخته شد و پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی با یک قرارداد صنعتی با شرکت اسنوا به بهره برداری رسید.


محصول اول و استراتژیک
مدیر عامل شرکت بهین آب زنده رود در زمینه تولید سامانه گندزدایی پیشرفته نیز خاطر نشان کرد: این سامانه به دنبال یک قرارداد پژوهشی با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ساخته شد و با سرمایه خود شرکت به نحو صددرصد پیشرفته و متفاوتی توسعه داده شد و به عنوان محصول اول و استراتژیک شرکت بهین آب مطرح شد.


سامانی یادآورشد:با توجه به وجود فناوری رنگ سنجی و تشابه بنیادی، فناوری های کلرسنج آن لاین و کدورت سنج دیجیتالی نیز در شرکت ساخته شد و دبی سنج گاز نیز که یک دستگاه کوچک است جهت اندازه گیری مقدار گاز در مقیاس کوچک در آزمایشگاه شرکت طراحی و ساخته شد.
وی درباره میزان صرفه جویی ارزی این محصول اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت بهین آب تنها تولید کننده داخلی در زمینه سامانه گندزدایی پیشرفته است با تولید این محصول در هشت ماه اول سال 93 از خروج حدود نیم میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.


مزایای محصول ایرانی
سامانی درباره مقایسه محصول تولیدی این شرکت داخلی با مشابه خارجی خود خاطر نشان کرد:ارتقا فنی سامانه و افزودن برخی بخش ها و فرایندها جهت تولید محلول با عملکرد بهتر،سازگاری بیشتر با شرایط کیفی آبی در کشور،انعطاف پذیری در تولید محلول وبهره برداری ساده تر برای مدت زمان بیشتر، خدمات رسانی سریع و ساده وگارانتی قابل اعتماد از جمله مزایای محصول تولیدی داخلی نسبت به نمونه خارجی آن است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به مشکلات برند شدن محصول تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت:با توجه به مشکلات اداری و روند طولانی مدت ثبت، اظهارنامه ثبت آرم شرکت و برند محصول ارائه شده و در حال ثبت است.
این فعال حوزه فناوری درباره میزان اشتغال زایی و به کارگیری نخبگان در این شرکت گفت: تعداد نفرات مشغول به کار در شرکت 20 نفر به طور مستقیم و تمام وقت و 50 نفر به صورت غیر مستقیم است و نفرات فوق لیسانس به بالا در شرکت هفت نفر فعال است.


سامانی به برنامه های این شرکت برای صادرات محصول تولیدی اشاره کرد و گفت: شرکت در نمایشگاه های خارجی و ارائه محصول انجام شده است و دستگاه هم اکنون در مرحله نصب پایلوت در خارج ازکشور قرار دارد. در حال حاضر این شرکت توسط ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری برای حمایت تسهیلاتی به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شده و در مرحله دریافت تسهیلات قرار دارد.


کد خبر: 146204

وب گردی

وب گردی