تهران- ایسکانیوز: درحالی‌که استقبال اهالی فرهنگ، هنر، اندیشه، از فراخوان احمد مسجدجامعی مبنی برحضور در کتاب‌فروشی‌ها در روز 29 آبان ادامه دارد، برخی از مسئولان نیز به این حرکت پیوستند.

به گزارش ایسکانیوز: بر این اساس دکتر بهمن نامور مطلق، استاد دانشگاه و معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با استقبال از این فراخوان، از حضور خود از ساعت 12 تا 14 فردا در کتاب‌فروشی «کتاب شهر»، در شهر سنندج خبر داد.

همچنین دکتر محمدحسن طالبیان، نویسنده و معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از حضور خود در ساعت 10 و 30 دقیقه صبح پنجشنبه در کتاب‌فروشی خانه فرهنگ و هنر گویا در خیابان کریم‌خان تهران خبر داد، همچنین سید عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران، اسرافیل شیرچی از اساتید خوش‌نویسی، غلامحسین سالمی، حجت شکیبا و دکترفرزین رضاییان نیز در این کتاب‌فروشی حاضر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز با استقبال از این فراخوان از حضور خود در «فروشگاه مرکزی شهر کتاب»، پیش از ظهر فردا خبر داد.

دکتر هادی خانیکی، استاد ارتباطات نیز فردا در کتاب‌فروشی‌های «توس» و «مولا» روبروی دانشگاه تهران حاضر خواهد شد.

سید محمد بهشتی، سید احمد محیط طباطبایی، ابراهیم حقیقی، فرشته طائر پور، عبدالعلی رضایی، باران کوثری و سحر دولتشاهی اعلام کردند فردا در «شهر کتاب فرشته» واقع در تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک سابق) حضور خواهند یافت.

دکتر مصطفی ملکیان نیز فردا به «انتشارات خجسته» واقع در بازارچه کتاب می‌رود.

دکتر رضا داوری اردکانی، فیلسوف و رئیس فرهنگستان علوم نیز فردا ساعت 10 صبح در خیابان انقلاب، خیابان دانشگاه، خیابان وحید نظری، پلاک 48، «انتشارات سخن» حاضر خواهد شد.

همچنین سهیل محمودی و ساعد باقری ساعت 10 صبح به «نشر ثالث، لیلی رشیدیساعت 16 به «شهر کتاب آرین» در خیابان میرداماد، دکتر علی موحد به «شهر کتاب باهنر» روبروی کامرانیه، دکتر توفیق سبحانی به «نشر پارسه»، دکتر یوسف اباذری و دکتر ضیا موحد از ساعت 16 تا 20 به «کتاب‌فروشی نیلوفر» خیابان دانشگاه، فاطمه سالاروند به «شهر کتاب هفت‌حوض»، دکتر نجفقلی حبیبی به «انتشارات حکمت»، غلامرضا سحاب به «دنیای جغرافیای سحاب» و دکتر پوری‌سلطانی به «انتشارات اساطیر»، بهاره رهنما ساعت 14 و 30 دقیقه به «شهر کتاب نیاوران»، فاطمه راکعی و زهرا شجاعی به «انتشارات مروارید» خواهند رفت.

از سوی دیگر نشر چشمه نیز در پاسخ به فراخوان احمد مسجدجامعی، برنامه ویژه‌ای تحت عنوان جشن «پنجشنبه کتاب» تدارک دیده که بر اساس برنامه اعلام شده از ساعت 10 الی 13 چهره‌هایی چون احمدرضا احمدی، بهمن فرمان‌آرا، گلی امامی، احمد پوری، مصطفی مستور، حسین سناپور، گروس عبدالمالکیان و محسن آزرم در این کتابفروشی حاضر خواهد شد و از ساعت 17 تا 20 نیز محمود دولت آبادی، مهدی غبرایی، ناهید طباطبایی، حمیدرضا صدر، احمد طالبی‌نژاد، سارا سالار، سروش صحت، محمدحسین شهسواری، رسول یونان، پیمان خاکسار، مهدی یزدانی خرم، پوریا عالمی و سینا دادخواه در کتابفروشی نشر چشمه واقع در خیابان کریمخان یزد، نبش میزرای شیرازی حضور خواهند یافت.

گفتنی است، مسجدجامعی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، با انتشار فراخوانی از پدیدآورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ خواست تا به مناسبت هفته کتاب، روز پنجشنبه 29 آبان درحرکتی نمادین در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور حضور به هم رسانند، او در این فراخوان آورده بود: «کتاب در سنت فرهنگی ما، ارزش و اعتبار زیادی دارد و کتاب‌خوانی در کلام بزرگان دینی و ملی ما همواره به‌عنوان رفتاری پسندیده، توصیه‌شده است. در دنیای جدید نیز خواندن کتاب از نشانه‌های پیشرفت جوامع شناخته می‌شود. بااین‌همه کتاب‌خوانی در زندگی روزمره ما ایرانیان جایگاه چندان محکمی ندارد و در سنجش با بسیاری از کشورها پایین است و این برای اکنونمان مایه تأسف و برای آینده ایران عزیزمان نگران‌کننده است.»

کد خبر: 146303

وب گردی

وب گردی