سید رضا صالحی امیری در حاشیه همایش ملی اعتدال گفت: مشکل اصلی جامعه ما افراط و تفریط است.

صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفتگو با ایسکا پیرامون چگونگی تبیین نظری مفهوم اعتدال و ایجاد توازن با گروه های مخالف این ایده گفت: آنچه در این حوزه در حال رخ دادن است تولید اندیشه، فکر و ادبیات است. گفتمانی که رئیس جمهور محترم به مردم عرضه کردند و رأی گرفتند باید به شکل ساختاری در جامعه نهادینه شود.

او در ادامه گفت: در نشست بعدی سیاست گذاری به سمت سیاست ها خواهیم رفت و پس از آن سیاست ها را تبدیل به برنامه ها خواهیم کرد.

او افزود: برای اینکه به برنامه های اعتدال دست یابیم باید سیاست های اعتدال را در اختیار داشته باشیم و برای رسیدن به سیاست ها به چارچوب های نظری احتیاج داریم که ابعاد و اضلاع را تبیین کند و مبانی فلسفی اجتماعی و بین المللی داشته باشد.

وی عنوان داشت: کاری که امروز در نگارش کتاب هفت جلدی اعتدال صورت گرفت آن بود که مبانی گفته شد و سیاست گذاران می توانند از روی مبانی سیاست گذاری کنند و پس از آن به برنامه ریزی بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که چه موانع جدی سیاسی در برابر اجرای برنامه های اعتدال وجود دارد، گفت: مانع جدی افراط و تفریط است. افراط و تفریط مشکل اصلی جامعه ایران است و اعتدال داروی شفابخش این مشکل خواهد بود.

او ادامه داد: اعتدال یک فضیلت است و انسان های بافضیلت به دنبال اعتدال اند و افرادی که بدنبال افراط و تفریط هستند قطعا به دنبال فضیلت نخواهند بود بنابراین به اعتدال نیز دست نمی یابند.

 
کد خبر: 146741

وب گردی

وب گردی