ایسکانیوز: ایالات متحده امریکا نسبت به اظهارات اخیر «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان واکنش نشان داده است.

ایالات متحده امریکا نسبت به اظهارات اخیر سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان واکنش نشان داده است.
سرتاج عزیز به تازگی در مصاحبه ای گفته است که گروه های تروریستی که برای کشور پاکستان تهدیدی به شمار نمی رود مورد هدف قرار نمی گیرند.

او گفته است که پاکستان تنها گروه هایی را که علیه پاکستان می جنگند هدف قرار خواهد داد و گروه های تروریستی دیگر به شمول طالبان مورد هدف قرار نخواهند گرفت.
این اظهارات مشاور نخست وزیر پاکستان با واکنش تند ایالات متحده امریکا مواجه شده است.
به گزارش بخدی، وزارت خارجه امریکا به دنبال این اظهارات گفته است، تمامی گروه های تروریستی برای کشورهای منطقه و امریکا تهدید جدی به شمار می روند.
مقام های این وزارت می گویند که پناه گاه تروریستی که از عوامل اصلی افزایش ناامنی در منطقه است باید با تلاش های کشورهای منطقه از بین برده شوند.
شماری از کشورهای منطقه به خصوص افغانستان همواره اعلام کرده اند که لانه های تروریسم در خاک پاکستان است و این کشور در مبارزه برای از بین بردن این لانه ها صادقانه عمل نمی کند.
وزارت خارجه افغانستان نیز گفته که فعالیت گروه تروریستی در پاکستان و عدم اقدام پاکستان برای از بین بردن این گروه ها، برای کشورهای منطقه خطرناک است.
حمایت پاکستان از گروه های تروریستی همواره انتقاد کشورهای خارجی را به دنبال داشته است.

 
کد خبر: 146812

وب گردی

وب گردی