تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتقاداتی درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید میرزاده بعد از برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ششمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید به عنوان یکی از ارکان این دانشگاه امروز برگزار شد و در این جلسه تمام پیشنهادات مدیریت دانشگاه مورد تایید قرار گرفت.
میرزاده گفت: تصویب تراز نامه دانشگاه و صورت های مالی سال 92 نخستین مصوبه این جلسه بود که پس از گزارش مدیریت دانشگاه و حسابرس منتصب هیات امنا که صورت مالی را تایید کرده بود، به تایید هیات امنای مرکزی رسید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تصویب نهایی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد دستور بعدی جلسه بود که با اصلاحاتی به تصویب رسید.

6cde7e74-1af1-4faf-b60a-4a90cbecbcf5
میرزاده ادامه داد: در ادامه این جلسه پنج عضو هیات امنای باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد انتخاب شدند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مصوبه بعدی مربوط به هیات امنای کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بود که قرار شد این کانون با ترکیب قبلی به کار خود ادامه دهد اما برای افزایش فعالیت های کانون قرار شد با نگاهی جدید، دانشگاه برای توسعه شرکت های دانش بنیان با فارغ التحصیلان ارتباط بیشتری بگیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد در جلسه بعدی هیات امنا، اساسنامه جدید فارغ التحصیلان تکمیل شود.
وی اضافه کرد: در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای توسعه تحصیلات تکمیلی در سراسر کشور برخوردی عدالت گرایانه داشته و طی نامه ای از دانشگاه آزاد تشکر کرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.
میرزاده با اشاره به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی در کشور گفت: من از نمایندگانی که به حفظ و توسعه شتاب علمی کشور با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند قدردانی می کنم؛ مطمئنا با توجه به ظرفیت های دانشگاه آزاد، به حمایت های بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی احتیاج داریم.

شهریه‌ها تا مهر 94 تغییری نخواهد کرد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شهریه های دانشجویان گفت: میزان شهریه هایی که الان در دست اقدام داریم مصوب سال گذشته است و تا مهر 94 تغییر نخواهد کرد.
وی گفت: شهریه سال تحصیلی بعدی باید در هیات امنا به تصویب برسد که هنوز این مساله در دستور کار قرار نگرفته است و به این ترتیب تا ترم تحصیلی بعدی افزایش شهریه نخواهیم داشت.
میرزاده در مورد تسهیلات این دانشگاه برای دانشجویان گفت: چندین روش برای حمایت های مالی از دانشجویان در دانشگاه آزاد وجود دارد؛ ما مجاز هستیم تا یک درصد بودجه دانشگاه به دانشجویان تخفیف بدهیم و می توانیم شهریه ها را تقسیط کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: در این دانشگاه در کنار تخفیف و تقسیط شهریه، دانشجویان می توانند از صندوق رفاه دانشگاه و وزارت علوم تسهیلات دریافت کنند و اخیرا نیز هماهنگی هایی با سیستم بانکی انجام شده که دانشجویان از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ارائه گزارش مصوبات هیات امنا در مورد گزارش تحقیق و تفحص مجلس گفت: تحقیق و تفحص حق مجلس است منتها اهداف تحقیق و تفحص بر اساس قانون باید اصلاح سیستم و بهبود منش ها و روش های مدیریتی یک مجموعه را دنبال کند.

در گزارش تحقیق و تفحص پاسخ مدیران دانشگاه درج نشده
میرزاده با تاکید بر اینکه به گزارش تحقیق و تفحص مجلس ایراداتی وارد است، گفت: نخست اینکه پاسخ مدیران وقت دانشگاه آزاد در گزارشی که در مجلس ارایه شده دیده نمی شود؛ از نمایندگان مجلس انتظار نمی رفت که پاسخ مجموعه مدیران را در این گزارش لحاظ نکنند.
وی با اشاره به اینکه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد هیچ ربطی به دوران مدیریت من ندارد گفت: انتظار می رفت که پاسخ مدیران وقت در این گزارش درج شود

نقات قوت دانشگاه در این گزارش دیده نشده است
وی در بخش دوم انتقادات خود از گزارش تحقیق و تفحص گفت: اصل تحقیق و تفحص ایجاب می کند که نقاط ضعف را که گزارش می کنیم، نقاط قوت را نیز گزارش کنیم؛ در این گزارش تنها نقاط ضعف منتشر شده در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی در 32 سال اخیر تاثیرات زیادی در بخش های مختلف کشور داشته است.
وی ادامه داد: در کشوری که 10 میلیون فارغ التحصیل دارد و پنج میلیون از آن سهم دانشگاه آزاد است باید از چنین مجموعه ای قدردانی شود.
میرزاده با اشاره به این که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی پنج میلیون فارغ التحصیل، 30 هزار عضو هیات علمی و 45 هزار پرسنل دارد گفت: آیا فکر نکردند به این مجموعه خدوم دارند توهین می کنند؟
رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر این که البته در 32 سال مدیریت نقاظ ضعف نیز می شود پیدا کرد، گفت: ما کارهای کارشناسی شده ای داریم که نشان می دهد تاسیس دانشگاه آزاد تاثیری مستقیم در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد که دراین گزارش چنین نکاتی را نمی بینیم و این عادلانه نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گزارش هایی توسط بازرسان و حسابرسان دانشگاه به صورت مداوم انجام می شود و مدیریت دانشگاه برای رفع عیوب دستور احقاق حق و رفع عیب داده اما در گزارش تحقیق و تفحص مجلس درج نشده است.

انتشار گزارش پیش از قرائت در مجلس تخلف است
میرزاده یکی دیگر از ایرادات گزارش تحقیق و تفحص را در این امر دانست که قبل از قرائت، گزارش در اختیار رسانه ها قرار گرفت.
وی دراین ارتباط با تاکید بر این که مجلس و کمیسیون ها جایگاهی بسیار رفیع و فاخر دارند، گفت: نباید گزارش تحقیق و تفحص قبل از استماع نمایندگان در نشریات و سایت های پیدا و پنهان منتشر می شد و ممکن است این شاعبه را ایجاد کند که نکند این گزارش جنبه سیاسی داشته است و آن وقت اهمیت و فخامت تحقیق و تفحص تقلیل می یابد.

فرهادی مرد علم و عمل 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دکتر فرهادی را از قبل از انقلاب اسلامی در انجمن اسلامی می شناسم؛ وی از نیروهای ارزشی و مرد علم و عمل است، یعنی هم علمی و هم اجرایی است؛ وی هم وزیر بهداشت و درمان و هم علوم و آموزش عالی بوده و هر جا بوده کارش را با صحت و قدرت انجام داده است.
میرزاده افزود: همچون دکتر فرهادی که هم مردم علم و هم عمل باشد را کم داریم و امیدوارم نمایندگان مجلس قدر این تجربه و مرد ارزشی و دانشمند ارزشی را بدانند؛ مجموعه دانشگاه ها چه در وزارت بهداشت و چه وزارت علوم از وی خاطره خوبی دارند.
وی ادامه داد: ما در دو دولت همکار بودم و هر جا کاری به عهده وی گذاشته می شد با قوت و صحت انجام داده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در امر توسعه و پژوهش، خیلی پژوهشگاه ها و شهرک های پژوهشی در زمان دکتر فرهادی راه اندازی شد و خیلی از فعالیت های شرکت های دانش بنیان از زمان وی آغاز شد؛ اغلب دانشگاهیان وی را قبول دارند و امیدوارم این فرصت به دانشگاهیان داده شود که بتوانیم از خدمات وی برای توسعه آموزش عالی کشور استفاده کنیم.
کد خبر: 146863

وب گردی

وب گردی