تهران-ایسکانیوز: صبح امروز همایش دانشجویان برتر حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد در این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به حمایت از طرح های  پژوهشی دانشجویان بر‌تر رشته پزشکی تاکید کرد. همچنین تاسیس رشته های چند نظمی از دیگر موارد مطرح شده در این همایش بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید میرزاده صبح امروز (پنجشنبه) در همایش دانشجویان بر‌تر حوزه علوم پزشکی با اشاره به جمع آوری سرمایه های علمی در نقاط مختلف کشور در این همایش گفت: عنصر اصلی توسعه هر کشوری، نیروی انسانی متخصص است؛ دانشجو در دانشگاه عنصر محوری موفقیت و ضمانت اجرایی توسعه علم و فناوری است.

f0fb3cb8-8db5-4efb-9ace-0897d229f4a1

وی ادامه داد: اثر علم و دانش در توسعه، علم و رفاه بر همه ما روشن است؛ انسانها، جوامع و هر آنچه رفاه و آسایش دارد ناشی از کوشش دانشمندان بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در اسلام به دو طبقه برای رفعت ارزش گذاری شده است؛ نخست افراد با ایمان و دیگری دانشمندان.

میرزاده با اشاره به قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت نفت، گفت: در صورتی که مجموعه دانشگاه ها با یکدیگر هم گام باشند، تاثیری عمیق در توسعه علمی و پژوهشی کشور به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: دو دانشگاه MIT و استنفورد آمریکا فعالیت هایی در حوزه تحول داشته اند؛ به عنوان نمونه MIT نزدیک به دو هزار میلیارد دلار در سال از طریق دانش آموختگان خود درآمد ایجاد می کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه 26 هزار شرکت در خود فعال کرده است و سه میلیون سیصد هزار نفر را در این شرکت ها مشغول به کار کرده است؛ ما باید مطالعه کنیم که این شرکت ها چه ساز و کاری را انتخاب کرده اند.

میرزاده گفت: این نمونه ها نشان می دهند که دانشگاه است که می تواند رفاه را در یک جامعه به وجود بیاورد.

وی اظهار کرد: با این نقشه راه و راهبردهایی که باقر لاريجاني، قائم مقام رياست دانشگاه آزاد اسلامي در علوم پزشكي و همکاران وی در پیش گرفته اند و برنامه های خود را با جدیت و در صحت کامل پیش می برند، ما می توانیم طی دو برنامه به دانشگاه برتر نایل شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر با نگاه اینکه دانشگاه MIT یک ملت است به این مجموعه نگاه کنیم، این دانشگاه در بدبینانه ترین حالت هفدهمین و در نگاهی خوشبینانه یازدهمین اقتصاد دنیا است و این نشان از تاثیر دانشگاه در جامعه است.

میرزاده با تاکید بر این که کارهای پژوهشی دانشجویان بر‌تر رشته پزشکی حمایت می شود، پیشنهاد کرد: علوم پزشکی دانشگاه آزاد با همکاری دانشگاه علوم مهندسی، رشته های چند نظمی و رشته های جدید را راه اندازی کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: از طریق رشته‌های چند نظمی می‌توان تحقیقات بین‌المللی انجام داد و به دنبال آن، کار پژوهشی چند نظمی نیز در این دانشگاه شکل می گیرد؛ حمایت از چنین نوآوری هایی جزو سیاست های دانشگاه آزاد است.

وی ادامه داد: باید هرم هیات علمی نیز اصلاح و تقویت شود و همچنین دانش آموختگان نوآور نیز در هیات علمی دانشگاه قرار بگیرند.
کد خبر: 147100

وب گردی

وب گردی