تهران-ایسکانیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی از راه اندازی مرکز تحقیقات مجازی استعدادهای درخشان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در جهت توسعه و ارتقاء پژوهش و علم خبرداد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، باقر لاریجانی در نخستین همایش دانشجویان برتر حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: دانشگاه آزاد از نظر تعداد دانشجو سومین دانشگاه در جهان است.


وی اهداف برگزاری این همایش را آشنایی با حرکت‌های پزشکی، ارتقای فعالیت‌های دانشجویی و پژوهش‌های علمی، بهره‌مندی از دیدگاه‌های استعدادهای درخشان در حوزه سیاست‌های کلان، و نقش‌آفرینی بیشتر آنها عنوان کرد.


لاریجانی با تاکید بر این که دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد از نظر تعداد دانشجو و میزان فعالیت‌های علمی دانشگاهی سرآمد است، افزود این دانشگاه در مجموع دارای 90 واحد دانشگاهی، یک تا 10 رشته پزشکی،  2 هزار عضو هیات علمی، 61 هزار دانشجو، یک هزار و 500 تخت بیمارستانی فعال و سه هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد ، توسعه فعالیت‌های علمی را از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های این دانشگاه ذکر کرد و گفت: افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان، ارتقای سطح کیفی و کمی منابع سلامت و افزایش ارتباطات بین‌المللی از دیگر محورهای مورد توجه این دانشگاه است.


وی ادامه داد: در این دانشگاه ظرفیت ایجاد رشته‌های علمی میان رشته‌ای فراهم شده است و دانشجویان استعداد درخشان با تحصیل در رشته‌های میان‌رشته‌ ای و تخصصی می‌توانند دو مدرک اخذ کنند.


لاریجانی از رتبه بندی دانشگاه های پرستاری دانشگاه آزاد کل کشور خبر داد و گفت: این امر در جهت ارتقای کیفی دانشکده ها در دستور کار قرار گرفته است؛ امیدواریم در  هفته های آینده، الگوها و سیاست های رتبه بندی دیگر دانشگاه‌ها را نیز تدوین می کنیم.


رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد افزود: امسال به عنوان یک قطب، امتحان جامع علوم پایه در دانشگاه آزاد برای اولین بار برگزار شد و این اقدام برای این دانشگاه بسیار هویت‌آفرین بود؛ بستر ادامه تحصیلات پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی فعال شده که امیدواریم به زودی سامان پیدا کند.


f35ea148-e342-400d-a1d3-76496d209aad


وی با اشاره به چالش های بخش پژوهش در سراسر کشور گفت: دانشگاه آزاد در این بخش جزو دانشگاه های برتر است و این دانشگاه پرمقاله ترین دانشگاه کشور است و امیدواریم با تلاش های آتی، با ایجاد مجلات جدید بتوانیم این مسیر را جدی تر دنبال کنیم.


لاریجانی با تاکید بر این که باید نگاه پژوهش مدار در کل کشور توسعه دهیم از تاسیس مرکز تحقیقات مجازی استعداد درخشان حوزه علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان ما در نقاط مختلف کشور می‌توانند پژوهش‌های خود را به این سایت فرستاده و مورد حمایت قرار گیرند.


وی اضافه کرد: مرکز  تحقیقات طب ترمیمی در حال راه اندازی است و مرکز تحقیقات پلاسما و پزشکی و لیزرپزشکی و توسعه مراکز بالینی و اخلاق پزشکی در حال سامان است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد با مراکز بخش خصوصی در حال انعقاد قرارداد هستیم، گفت: طراحی کلی شبکه جامع آزمایشگاهی پزشکی انجام شده است که می توان تمام اطلاعات پژوهش‌های علمی و متخصصان در این شبکه جمع آوری شود.


وی ادامه داد: کلاس‌های گسترش‌های پژوهشی در برخی واحدها برگزار شده است که دانشجویان می توانند با شرکت در این کارگاه‌های علمی، دیپلم داخل دانشگاهی دریافت کنند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد همچنین از تجهیز پنج بیمارستان توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: این مجموعه سرمایه گذاری بالایی است که دانشگاه آزاد در حوزه سلامت در دستور کار خود قرار داده است.


لاریجانی اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور، دانشگاه آزاد در چرخه تبادل استاد و دانشجو با دیگر دانشگاه های دنیا قرار گیرد و همچنین بتوانیم با سازمان‌های بیرونی مثل سازمان تامین اجتماعی تعاملی سازنده‌ داشته باشیم و بتوانیم منشور حقوق بیمار را اجرا کنیم.

کد خبر: 147171

وب گردی

وب گردی