قیمت سبد نفتی اوپک امروز (جمعه30 آبان) با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به 74 دلار و یک سنت رسید. به گزارش "ایسکا نیوز" قیمت نفت اوپک از آغاز نخستین روز کاری هفته جاری در بازارهای بین المللی ، روند نزولی خود را حفظ کرده است و  و از 74 دلار و 36 سنت در روز سه شنبه ، به 74 دلار و یک سنت در روز جاری رسیده است تا قیمت سبد نفت اوپک در آستانه سقوط به زیر 74 دلار قرار بگیرد.

نگرانی از عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی و کاهش رشد اقتصاد بین المللی موجب شده است تا قیمت جهانی نفت از ابتدای ماه ژوئن ٢٠١٤ تاکنون بیش از 35 درصد سقوط کند. این کاهش قیمت نفت نگرانی هایی را برای کشورهای تولید کننده نفت بوجود آورده است که بر همین اساس پیش بینی می شود در نشست آتی اوپک تصمیم جدیدی در مورد میزان تولید این سازمان اتخاذ شود. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند کاهش سقف تولید اوپک نیز تاثیری در قیمت نفت خام نخواهد داشت.

قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر امسال در معاملات امروز به 76 دلار و 26 سنت رسیده است. بهای نفت برنت دریای شمال نیز در حالی که همچنان روند نزولی خود را ادامه می دهد، در سطح 79 دلار و 61 سنت برای هر بشکه داد و ستد می شود. بر این اساس اختلاف قیمت دو شاخص نفتی برنت و دبلیو تی ای امروز به 3 دلار و 35 سنت رسید.

 
کد خبر: 147788

وب گردی

وب گردی