تهران-ایسکانیوز: عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: نمایندگان مجلس باید تا دیر نشده روند تقابلی خود را تمام کنند و به گزینه ای که 2 سال سابقه وزارت دارد رای دهند چراکه ادامه دادن این ماجرا به نفع کشور نیست.

محمد جواد حق شناس در گفتگو با ایسکا با اشاره به رویکردهای اخیر نمایندگان مجلس در عدم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید بدانند که در سال 92 اتفاق بزرگی رخ داد و مردم به کسی رای دادند که وعده های مهمی به آنان داده بود.

وی ادامه داد: وعده ها و گفتمانی که روحانی در ابتدای انتخابات آورده بود موجب انتخاب از سوی مردم و موفقیت وی شد، انتظار می رفت که نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی رغم رویکردهای خاص خود به درک درستی از این انتخاب مردمی بروند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس در مجموع هیچ تلاشی برای درک پیام انتخاب روحانی نکرد، افزود: مشخص نیست که در کشور چه اتفاقی رخ می دهد؟ چه رویکردی حاکم است و مجلس چه سیاستی را در پیش گرفته است. رویکرد مقابله با برنامه های اقتصادی دولت در عدم رای اعتماد به منتخب دولت تکرار می شود.

حق شناس در ادامه به عملکرد وزات علوم در 8 سال گذشته در دولت سابق اشاره کرد و اظهار داشت: در طی این 8 سال عملکرد وزارت علوم و دانشگاه ها ی کشور بسیار زیان بار بوده که آثار سخت ونامناسبی برجای گذاشته است، در این دوره که دوستان مجموعه اصولگرایی متصدی بودند، اتفاقات عجیب و غریبی همچون ستاره دار کردن دانشجویان، ایجاد جو امنیتی و نصب چیپ امنیتی به وجود آمد و از همه فاجعه بارتر بورسه دکترا شدن 3700 نفر بود.

وی تصریح کرد: در این زمان دانشجویانی با معدل پایین برای بورسیه معرفی شدند که همه این فعالیت ها متاسفانه تحت عنوان دفاع از ارزش ها صورت گرفته است. اقدامی که اعتراض نمایندگان و حتی وزرای سابق را دربر نداشت و کاملا در برابر این اقدام سکوت کردند.

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گزینه های پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت علوم را دارای شاخص های برجسته مدیریتی دانست و افزود: حال روند گذشته در حال تغییر است، همه افرادی که به عنوان گزینه وزیر علوم آمدند شاخص های علمی ارزشمند و حضور در آوردگاه هایی همچون جنگ تحمیلی و دفاع از ارزش های کشور داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه شاه بیت این روزهای نمایندگان مجلس تکرار کردن وقایع 88 است، گفت: به تعبیر رئیس مجلس برخی از این راه کاسبی می کنند، عده ای سودشان در زنده کردن این وقایع است، درحالی که تازه کردن آن به نفع کسی نیست و در این مسیر عدم رای اعتماد، دانشگاه، حتی سازمان های کلان کشورو حوزه های علمیه زیان خواهند دید.

حق شناس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید تا دیر نشده روند تقابلی خود را تمام کنند و به گزینه ای که 2 سال سابقه وزارت دارد رای دهند چراکه ادامه دادن این ماجرا به نفع کشور نیست.

 

 

 
کد خبر: 147867

وب گردی

وب گردی