تهران-ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر استانی به مازندران در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس این استان دیدار کرد، در این جلسه نمایندگان مجلس به بررسی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و بیان نقطه نظرات خود پرداختند؛ افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی، لزوم آماده سازی دانشجویان برای بازار کار در دانشگاه و تاسیس دانشکده‌های تخصصی استانی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد. 

دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش آمار بیکاری بسیار موثر بوده است

کمال علی پور نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه ضمن اشاره به شرایط خوب علمی که دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور ایجاد کرده است گفت: به نظر من نفس حضرت امام (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی دمیده شده و این افتخارات و بار سنگینی که این مجموعه به دوش می کشد ادامه همان نگاه ابتدای حضرت امام (ره) بوده است.

او در ادامه با اشاره به هدف ابتدایی دانشگاه آزاد برای رفع تبعیضات ناروا و ایجاد یک «دانشگاه آزاد اسلامی»  گفت: مهمترین هدفی که دانشگاه آزاد اسلامی به آن پرداخت تحقق شعار علم برای عمل و کارآفرینی است، چرا که در رشته های مختلف کارهای تخصصی بسیاری در این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

او در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در رفع کاهش بیکاری هم به نحوی موثر بوده است و این موضوع هم بر کسی پوشیده نیست اما باید ایرادات موجود را با برنامه ریزی هایی لازم برطرف کرد.

او در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های موفقی در زمینه تحصیلات تکمیلی برداشته است اما باید در این زمینه کارهای جدی تری هم با توجه به نیاز کشور انجام دهد و این سرمایه عظیم که از سمت مردم به سمت دانشگاه روانه شده است را با مدیریت صحیح تر هدایت کند.

نماینده مردم قائمشهر با اشاره به مشکلات استخدامی اساتید گفت: نکته دوم که باید آن را مورد توجه قرار دهیم شرایط استخدامی اساتید است که گاهی با توجه به توانمندی هایی که دارند در این زمینه احساس خطر می کنند و این مسائل  را در مراجعات خود با ما مطرح می کنند. امیدو.اریم دانشگاه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

او در ادامه افزود: وقتی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در شهرها دانشجویان را فعال و در پی آن اساتید بسیاری را هم فعال کند چرا این کار صورت نگیرد. البته در این زمینه اقدامات خوبی از جمله جلوگیری از سفر دانشجویان به خارج از کشور انجام شده است که من این موضوع را در مجلس مطرح کرده و خوشبختانه مجلسی‌ها هم از آن حمایت کرده‌اند.

نکته بعدی که علی پور به آن اشاره کرد توجه به تاسیس رشته های مربوط به اقلیم و شرایط هر استان بود.

e1566604-3f57-4e15-b0bd-04e4d3c0ef5e

تاسیس دانشکده‌های تخصصی برای هر شهر را باید در دستور کار قرار دهیم

نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه در ادامه گفت: تاسیس دانشکده های تخصصی برای هر یک از شهرها اقدام دیگری است که باید آن را در نظر داشته باشید.

علی پور در انتهای صحبت های خود گفت: هر چند در گزارشات شما مطالبی مبنی بر نرخ شهریه ها درج شده و در این گزارش‌ها اشاره شده که شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه های دولتی کمتر است اما باز هم باید در این زمینه به مردم کمک و مساعدت بیشتری صورت گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کیفی رشد خوبی داشته است

در ادامه این جلسه حسین نیازآذری نماینده مردم بابل با اشاره به این جمله امام راحل که دانشگاه منشا تحولات است افزود: در راستای دستورات امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی باید گسترش یابد و حمایت های رهبری هم بر همین اصل بنا شده است.

او در ادامه افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی رشد خوبی از نظر کیفی رخ داده است اما باید بحث کاربردی نمودن دانشگاه را در سطح کشور بیش از پیش عملی کنیم.

نیازآذری با اشاره به بحث ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری که در 24 بند تبیین شده است افزود: نقش دانشگاه آزاد اسلامی باید در این ابلاغیه و این دستورالعمل تعیین شود.

جذب دانشجویان خارجی باید مورد توجه قرار گیرد

مقداد نجف نژاد نماینده مردم فریدون کنار و بابلسر گفت: ظرفیت های خالی دانشگاه آزاد اسلامی که در رسانه ملی به آن اشاره شد، یکی از مسائلی است که باید راهکارهایی برای حل آن در نظر گرفته شود. همچنین جذب دانشجویان خارجی توسط دانشگاه آزاد اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

او در ادامه افزود: مسئله بعدی که البته از قدیم هم وجود داشته مشکل کارآفرینی برای دانشجویان فارغ التحصیل است البته به لطف خدا و اقدامات انجام شده فاصله بین فارغ التحصیلان و جمعیت بیکار کاسته شده  اما هنوز به استاندارد لازم در این زمینه نرسیده‌ایم.

نماینده مردم فریدون کنار افزود:نکته بعدی که به آن اشاره می کنم توجه به بحث آمایش سرزمین است که البته این مشکل را حتی در مجلس هم داریم و باید شرایط را طوری رقم بزنیم که نیازها با توجه به شرایط استان ها در نظر گرفته شود.

دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه نمونه است

هادی حسینی گفت: روزی شرایط طوری بود که نمی توانستیم به نیاز جوانان پاسخ دهیم و بسیاری از جوانان باید از کشور می رفتند و این مهاجرت ها بعضا به یک مسئله امنیتی تبدیل شده بود که خوشختانه با نگاه درست امام (ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز جوانان کشور می توانند این دانشگاه را به عنوان یک دانشگاه نمونه انتخاب کنند.

حسینی در خصوص مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه کیفیت بخشی باید تلاش بیشتری انجام شود که البته افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در این زمینه اقدام خوبی بوده است.

اما مشکلی که با بالا رفتن سطوح تحصیلات تکمیلی ایجاد می شود شرایط پیدا کردن کار است و این کار را دانشگاه آزاد با ورود به حوزه های سرمایه گذاری و کارآفرینی می تواند پوشش دهد.

حسینی در پایان با تقدیر از همه زحمت کشان این مجموعه آموزشی گفت: فکر می کنم دوره مدیریتی در دانشگاه آزاد یکی از بهترین دوره های مدیریتی بوده است.

او در پایان افزود: با توجه به شرایطی که ما در منطقه خود داریم فرصت های سرمایه گذاری، علمی و پژوهشی بسیاری داریم که می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم که امیدوار هستیم دانشگاه آزاد اسلامی در این راه اقدامات شایسته ای انجام دهد.
کد خبر: 148093

وب گردی

وب گردی