تهران - ایسکانیوز: ملوان با باخت مقابل نفت مسجدسلیمان، نیم فصل اول را به عنوان قعرنشین لیگ تمام کرد. سپیدپوشان انزلی که فصل پیش با اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته بودند، این فصل تنها تیم لیگ برتر هستند که نتوانستند تا پایان نیم فصل اول امتیازاتشان را دو رقمی کنند.

ملوان با یک برد، 6 مساوی و 8 شکست توانسته فقط 9 امتیاز از 15 بازی نیم فصل اول بدست آورد. آن‌ها با میانگین 0.6 از هر بازی، یکی از ضعیف‌ترین آمارها در ادوار لیگ برتر دارند. در ادوار قبلی لیگ برتر، فقط 4 تیم در پایان نیم فصل اول ضعیف‌تر نتیجه گرفته بودند. ملوان در نیم فصل فقط یک برد مقابل پرسپولیس کسب کرده است. در صورتی که تنها برد تیم ایراندوست مقابل شاگردان دایی نبود، آن‌ها با 6 امتیاز از هر بازی در کنار پیکان لیگ چهارم تبدیل به ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر می‌شدند. لطف دایی به ایراندوست، باعث شد رکورد پیکان مایلی‌کهن دست نخورده باقی بماند.

ملوان ناامید؟

از بین تیم‌هایی قعرنشین در پایان نیم فصل اول، فقط دو تیم توانسته‌اند آخر فصل در لیگ برتر باقی بماند. تراکتورسازی لیگ اول، ملوان لیگ دوم، استیل آذین لیگ دهم، مس سرچشمه لیگ یازدهم،‌ گهر لیگ دوازدهم و مس کرمان در لیگ سیزدهم آخر فصل هم قعرنشین ماندند و سایپای لیگ سوم، پیکان لیگ چهارم، فولاد لیگ ششم، پیام مشهد لیگ هشتم و ابومسلم لیگ نهم با وجود جدا شدن از رده آخر جدول نتوانستند از سقوط فرار کنند. برق شیراز لیگ پنجم و پگاه لیگ هفتم تنها تیم‌هایی بودند که با وجود قعرنشینی در نیم فصل اول، نیم فصل دوم توانستند از سقوط فرار کنند. پگاه تیم هم‌استانی ملوان علاوه بر باقی ماندن در لیگ برتر با نادر دست‌نشان به فینال جام حذفی رسید و تا یک قدمی لیگ قهرمانان آسیا رفتند.

سناریوی تکراری

سناریوی تکراری بسیاری از تیم‌های قعرنشین لیگ برتر و سقوط کرده در پایان فصل، شروع لیگ با مربی ایرانی و بعد انتخاب مربی خارجی برای فرار از بحران است. مس کرمان فصل گذشته را با محمود یاوری آغاز کرد و با لوکا بوناچیچ به پایان رساند. فولاد لیگ ششم هم با محمد مایلی‌کهن وارد بحران شد و انتخاب نیکولیچ کروات هم نتوانست جلوی سقوط آن‌ها بگیرد. ملوان با همین سناریو، با نصرت ایراندوست به رده آخر جدول چسبید و موسیلوویچ هم به این نتایج ضعیف ادامه داد. مربیان خارجی سابقه قهرمانی در فوتبال ایران را دارند اما تا به حال نتوانسته‌اند به عنوان مربی جانشین در میانه فصل، تیم‌های قعرنشین را از سقوط نجات دهند.

ضعیف‌ترین تیم‌های نیم فصل اول در ادوار گذشته لیگ


(به ترتیب میانگین امتیاز از هر بازی)


amar-fn

کد خبر: 148270

وب گردی

وب گردی