Karen-Khanlarian-a_Hooys

 

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/ با توجه به آنکه مذاکرات هسته‌ای در هتل پاله کوبورگ وین روزهای حساسی را می‌گذراند و همه منتظرند تا ببینید نتیجه این مذاکرات چه خواهد بود . ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم و از آن ها خواسته ایم تا این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند. کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس، با بیان اینکه در بحث مذاکرات هسته ای باید واقع بین باشیم و مسائل را پیچیده جلوه ندهیم، عنوان کرد: در حقیقت بنده به ماجرای مذاکرات هسته ای کشور نه خوشبین و نه بدبین هستم. همیشه سعی کردم نگاهم به این مسئله واقع بینانه باشد. چرا که کشور ما کشور ما از نظر سیاسی در منطقه جزء کشور های تاثیر گذار است، به عقیده ی من کم کم به یک وضعیت تثبیت شده و پایدار نزدیک خواهیم شد

خانلری بحث تحریم ها را در مذاکرات هسته ای کشور بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و در این باره گفت:  بحثی که در توافقات هسته ای می تواند مهم و بسیار تاثیر گذار باشد، مسئله ی تحریم ها است که بسیار ناعادلانه بر کشور ما تحمیل شده، که اگر از بین برود وضعیت اقتصادی کشور هم طبعا تغییر خواهد کرد و اثر خودش را می گذارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیق با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که امریکا از طریق مذاکرات هسته ای درجه ی آزادی کشور ما را محدود کند، عنوان کرد: ما از عمده ترین کشور های تاثیر گذار در منتطفه هستیم و حال این تحریم ها و روابط خشمانه ای که اروپا و امریکا در قبال کشور ما تحمیل کرده اند. با توجه به این شرایط ما می توانیم در خیلی از مسائل منطقه ای همکاری کنیم، در حقیقت حل و فصل مسائل منطقه ای بدون حضور ایران امکان پذیر نیست و غربی ها می دانند به این نتیجه رسیده اند.

او در ادامه افزود: اینکه کشور های غربی می دانند که بدون حضور ایران حل کردن بسیاری از مسائل امکان پذیر نیست، خوب است. چرا که در حال حاضر ما در منطقه شاهد گروه های تروریستی مثل داعش هستیم و در جهت مبارزه با انها مساعدت های همه جانبه ای را می طلبد و از سوی دیگر ما باید گوش به زنگ باشیم که داستان های استثماری از ناحیه ی امریکا شروع نشود و اجازه ندهیم که آنها از طریق مذاکرات هسته ای،درجه ازادی کشور ما را محدود کنند. حال باید صبرکنیم تا ببینیم که بعد از توافقات چه روندی را پیش می گیرند، اما تا اینجا فکر می کنم نتایج مثبتی پیش رو خواهد بود.
کد خبر: 148374

وب گردی

وب گردی