تهران-ایسکانیوز: عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش نقش خانواده در تحقق تمدن نوین اسلامی بر ضرورت ترویج فرهنگ اصیل بسیج برای صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی تأکید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی  وزیر کشور  در همایش نقش خانواده در تحقق تمدن نوین اسلامی که با حضور سردار فضلی جانشین نیروی مقاومت بسیج، فرهمند پور مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور تشکیل شده بود  بر ضرورت ترویج فرهنگ بسیج برای صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی تأکید کرد.

وزیر کشور در این همایش که در نخستین روزهای هفته بسیج در جمع بانوان فرهیخته و اساتید و مربیان حوزه و دانشگاه برگزار شد گفت: همه ما می بایست در حوزه عملکردی خود به این مسئله توجه داشته باشیم که تکلیف توحیدی ما تعیین  کننده وظایف ما است و  اینکه اگر در  موضوعی ایمان و باور وجود داشته باشد به طور حتم اتفاق می افتد .

رحمانی فضلی نمونه  ایمان و باور را در بحث انقلاب اسلامی و باوری که امام راحل درآن زمان داشت و موجب شد که خود رسما وارد موضوع شوند برشمرد و گفت : در آن مقطع زمانی نوعی از روشنفکران و  فعالان در دنیای غیر غرب به دنبال شبیه سازی  روش های خود  به شیوه های مارکسیسم بودند و البته کسانی هم در داخل ایران این روش ها را حتی تا نوع مسلحانه دنبال کردند، ولیکن امام راحل با توجه به ایمان و باور خود مسأله را در حوزه اخلاقی و اندیشه ای تعریف و اسلام را به عنوان برنامه حرکت و تحول و نظام سازی مطرح کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر اکنون به دنبال ساخت پایه های تمدن هستیم می بایست الگوپذیری ما از روش و شیوه ای باشد که امام راحل به ما نشان داد و می بایست از آن روش تبعیت نماییم .وی ادامه داد :  نباید مبتنی بر روش های غرب و در سایه لیبرالیسم و در ظل اصالت تکنولوژی  و دیگر نظریه هایی که آنها ارائه می نمایند پایه های تمدنی خود را بنا سازیم .

رحمانی فضلی  با بیان اینکه امام راحل روش های  متناسب با الگوی ایرانی و اسلامی را مطرح و در مباحث ایشان چگونگی دفاع از انقلاب و مقاومت در برابر  تهدیدها مطرح شده است گفت :  امام راحل با اتکاء بر جمعیت بسیج بیست میلیونی این مسأله را پایه ریزی نمود و اینک بعد از گذشت  36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که حوزه های عملکردی  بسیج نه تنها حوزه مقاومت و استقامت نیست بلکه حوزه های علمی ، تخصصی ، فرهنگی و تکنولوژیک نیز بوده  و گونه های متعدد حوزه های فعالیت و اندیشه در چارچوب فعالیت های بسیج شکل می گیرد .

وزیر کشور در بیانی دیگر در وصف بسیج ،‌گفت: بسیج ذکر است و ما را از غفلت ها دور کرده و ما را به یاد امام ، شهدا ، هشت سال مقاومت و اندیشه های الهی و دینی می اندازد .

وی با بیان اینکه دعوای اصلی غرب برسر  مقوله ایرانی اسلامی است و حضور غرب در صحنه رقابت برای ترویج و تبلیغ ارزش های لیبرالسم و محور عمل بودن این ارزش ها در تمام دنیا است  گفت: امکان تحمل رویکرد چندین ده ای غرب، تحریم ها و هشت سال مقاومت فقط به خاطر استحکام و دوام تمدن ایران اسلامی است.

وزیر کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مباحثی نظیر تهاجم فرهنگی، سبک زندگی و  تغییرات اجتماعی  و با یادآوری این که این موضوعات مورد دغدغه به صورت جریانی و بنیادی انجام و البته متأسفانه در مقابل مورد غفلت قرار گرفته است گفت: اگر موتور محرکه و جهت گیری تغییرات اجتماعی را نشناسیم در شناخت مشکل و علاج آن به نتیجه نخواهیم رسید

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر امروز در منطقه الگوی مقاومت بسیجی را رواج می دهیم و آمریکا مجبور به پذیرش حقوق ما می شود به دلیل برخورداری از همین اندیشه های دینی و اصول و مبانی الهی  و تفکرات بسیجی است .

وی افزود: اگر ما پایه ریزی تمدن اسلامی را بر عهده داریم باید بدانیم که این منظومه دارای روح پر بار فرهنگ، اندیشه ناب و اعتقادات متقن است که البته با ولایت مداری و ولایت پذیری همراه است.

وی با اشاره به موضوع سبک زندگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه 21 سوال را مطرح کرده‌اند که همه آنها به آسیب‌های اجتماعی توجه داشت. سبک زندگی که ماهواره‌ها، اینترنت، نظریه‌ها و تئوری‌ها به دنبال رواج آن هستند تغییرات اساسی را در نگرش‌ها، رفتارهای روزمره و انتخاب‌ها انجام می‌دهد اما آیا ما به سبک زندگی به صورت مبنایی پرداخته‌ایم یا تنها رویکردی هیجانی به آن داشته‌ایم

گفتنی است وزیر کشور در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از مادر شهید امر به معروف و نهی از منکر " شهید خلیلی "  تشکر کرد .
کد خبر: 148678

وب گردی

وب گردی