تهران-ایسکانیوز:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد محمد فرهادی گزینه جدید پیشنهادی برای وزارت علوم گفت: بنده از قبل از انقلاب و حدود 40 سال است که با فرهادی آشنایی دارم و گواهی می دهم که او بهترین گزینه برای تصدی پست وزارت علوم است.


دکتر میرزاده در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسکانیوز در نشست خبری استان مازندران با اشاره به مقبولیت فرهادی در بین اکثر جامعه دانشگاهیان افزود: فرهادی هم شخصیت علمی برجسته‌ ای دارد و هم سابقه اجرایی، که به عبارت دیگر هم مرد عمل است و هم علم.

او در ادامه افزود:از سوابق فرهادی می توان به خدمت بزرگ او بین جامعه ناشنوایان در کاشت حلزون و شنوایی این عزیزان اشاره کرد. در ضمن هر کاری که از اول انقلاب به او ارجاع شده است به خوبی از پس آن بر آمده.

گواه این مدعا این است که زمانی که من معاون نخست وزیر بودم او وزیر علوم بود و در همان زمان در زمینه های مختلف  با هم ارتباطات کاری بسیاری داشتیم و نتایج اقدامات او در آن دوران در شرکت های فناوری را هم اکنون می بینیم.

میرزاده با اشاره به  فرصتی که با معرفی فرهادی برای آموزش عالی کشور پیش آمده است ادامه داد: امیدوار هستم تمامی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و 190 نماینده ای که از من تقدیر کردند به فرهادی رای مثبت دهند.

واحد دانشگاهی مازندران یک واحد موفق است



دکتر میرزاده در ابتدای نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به همه ظرفیت های استان مازندران و وجود فرهیختگان و دانشمندان بسیار این سرزمین افزود: استان مازندران یک نگین ارزشمند به نام دانشگاه آزاد اسلامی دارد که امروز شاهد تتلو آن با مدیریت مدبرانه دکتر  کیومرث نیاز آذری هستیم. امروز شاهد موفقیت این دانشگاه  با شاخص های استاندارد هستیم و خوشحالم که چنین فرصتی برای بازدید از این واحد دانشگاهی برای ما پیش آمد.

او در ادامه افزود: دانشگاه سازی به خاطر مدیریت نیاز جزو برترین واحدهای دانشگاهی آزاد است و به خاطر این تلاش های صادقانه از او تشکر می کنم.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی درباره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر تعداد 330 رشته در مقطع ارشد و 70 رشته در مقطع دکترا به تصویب رسیده است و این زمینه ساز توسعه کیفی در سطح استان است.

سیاست دانشگاه حفظ روحیه با نشاط علمی و سیاسی است

او در ادامه افزود: امروز در صحبت هایی که با دانشجویان در سطح این واحد دانشگاهی داشتم از توسعه تحصیلات تکمیلی ابراز رضایت داشتند چرا که بسیاری از آنها برای ادامه تحصیل در سطح تحصیلات تکمیلی مجبور بودند به شهرهایی دیگر سفر کنند و این باعث افزایش شهریه و مخارج برای آنها می شد و اکنون که این فرصت در شهرهای خودشان بدست آمده بسیار ابراز خوشحالی می کردند و این یکی از بزرگ ترین دستاوردهای تحصیلات تکمیلی بوده است که البته این دستاوردها حتما همراه با استانداردهای علمی و آموزشی بوده است.

میرزاده گفت: امروز با شرکت در جلسه هیات امنای استانی به مصوبات خوبی از جمله فعالیت شرکت های دانش بنیان و توسعه کارآفرینی، افتتاح واحد رشد و فناوری، انعقاد تفاهم نامه با استانداری برای ایجاد یک پارک علم و فناوری، قرارداد با همکاری استانداری برای امحای پسماندها با استفاده از پلاسما را به تصویب رساندیم که می تواند در رشد و توسعه این واحد دانشگاهی و استان مازندران نقش به سزایی داشته باشد.

میرزاده در پایان افزود: خوشحالم اعلام کنم که واحدهای استان مازندران باعث رونق و آبادانی این استان زرخیز از لحاظ اقتصادی هم برای دانشگاه و هم استان در راستای سیاست های ابلاغی علم و فناوری مقام معظم رهبری شده است.

میرزاده در ادامه در پاسخ به یکی از خبرنگاران اصحاب رسانه در خصوص تغییر محیط دانشگاهی در دوره مدیریت جدید گفت: سیاست ما این است که نشاط علمی و سیاسی با آرامش و حفظ اصول انقلاب و خطوط قرمز پیش ببریم و این اقدامات با همکاری دانشجویان به انجام رسیده است.


کد خبر: 148803

وب گردی

وب گردی