تهران-ایسکانیوز: جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و سیاست های کلی محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت.


 پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط زیست، ارجاعی از سوی رهبری معظم انقلاب، در جلسه کمیسیون‌های مشترک زیربنایی، تولیدی و علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران و کارشناسان مربوطه از محیط زیست، دبیرخانه شورای عالی امنیت کشور، وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، پس از طرح پیش‌نویس سیاست‌‌‌‌ها، اعضا، وزرا، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مربوطه، بند اول این سیاست‌ها به شرح ذیل تصویب شد:


- مدیریت جامع منابع حیاتی (از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست بوم با افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حقوقی و ساختاری مناسب همراه با رویکرد مشارکت مردمی.


شایان ذکر است مصوبات و نتیجه مباحث، دیدگاه‌ها و پیشنهادات کمیسیون مشترک جهت بررسی و تصویب نهایی در جلسه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارائه خواهد شد.


 
کد خبر: 148804

وب گردی

وب گردی