تهران-ایسکانیوز: عضو هیات رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت عدم توافق، دنیا آمریکا را مقصر می داند، افزود: عدم بازگشت ظریف به تهران، موید اینست که هیچ پیشنهادی از سوی 5+1 و به خصوص آمریکا برای نزدیک شدن به توافق در مذاکرات دهم ارائه نشده و آمریکا همچنان گامی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برنخواهد داشت.

جواد جهانگیرزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز تاکید کرد: اگر آمریکایی ها پیشنهاد موثری نداشته باشند، به هیچ وجه امکان رسیدن به توافق وجود ندارد. حتی با این شیوه زمینه ناامیدی بیشتر مذاکره کنندگان ایجاد می شود.

وی در ادامه افزود: از ابتدا بر همگان روشن و عیان بود که آمریکا مقصر اصلی نرسیدن به توافق هسته ای با ایران است، اما این روند تاییدی بر این ادعاست و جهانیان خواهند دانست که بی نتیجه ماندن مذاکرات به دلیل زیاده خواهی های آمریکاست.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: تمدید زمان مذاکرات و تفاهم نامه به جای توافق نامه گره گشا نیست و همه افرادی که شاهد و ناظر مذاکرات بودند معتقدند که کلیدی ترین و طلایی ترین اتفاقی که می توانست در این مذاکرات رخ دهد از سوی آمریکا از بین رفت.

قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا بنا دارد با کارت های قبلی به بازی در مذاکرات ادامه دهد که این اتفاق از سوی ایران پذیرفتنی نیست. از سویی اگر در این دور از مذاکرات ایران نتیجه ای حاصل نکند، قطعا در قدم های بعدی با احتیاط بیشتری پیش خواهد رفت.
کد خبر: 148858

وب گردی

وب گردی