ایسکانیوز: معاون رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با مقام‌های ترکیه به این کشور سفر کرده است. ایالات متحده آمریکا و ترکیه بر سر استراتژی مبارزه با داعش با یکدیگر اختلاف دارند. بایدن قبل از ترکیه از اوکراین دیدار کرده بود.
به گزارش دویچه‌وله، «جو بایدن»، معاون باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه (۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان) سفرسه روزه خود به ترکیه را آغاز کرد.
بایدن در بدو ورود به استانبول، با «احمد داوداوغلو»، نخست‌وزیر ترکیه دیدار کرد. او روز شنبه نیز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. هدف از این گفت‌وگوها عمدتا تلاش برای متقاعدکردن رهبران ترکیه به ایفای نقشی جدی‌تر در ائتلاف ضد داعش است.
بایدن و داود اوغلو در دیدار خود بر اهمیت روابط آمریکا ترکیه تاکید کردند. داوداوغلو با عمیق توصیف‌کردن ‌رابطه ترکیه و آمریکا گفت که این رابطه در حال حاضر با چالش‌های بسیاری رو به روست.
جو بایدن ماه گذشته در یک سخنرانی برای جمعی از دانشجویان آمریکایی گفت که اردوغان در گفت‌وگو با او اذعان کرده که ترکیه در سال‌های گذشته به شمار زیادی از نیروهای افراطی اجازه داده که با عبور از خاک این کشور برای نبرد با دولت دمشق به سوریه بروند. اردوغان این اظهارات را تکذیب کرد و خواهان عذرخواهی بایدن شد. بعدتر کاخ سفید اعلام کرد که بایدن از بابت اظهاراتش عذرخواهی کرده، ولی خود بایدن هرگونه عذرخواهی را تکذیب کرد.
کد خبر: 148859

وب گردی

وب گردی