ایسکانیوز: گروه داعش شامگاه شنبه مدعی شد که ساختمان استانداری رمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق را تصرف کرده است.

شبکه خبری الجزیره قطر، با تایید ورود نیروهای داعش به خیابان های مرکزی الانبار ، از درگیری در محوطه استانداری در رمادی خبر داد.

دولت عراق هنوز خبر تصرف استانداری استان الانبار از سوی داعش را تایید یا تکذیب نکرده است. مقامات محلی خواستار حمایت فوری هوایی از جانب ارتش عراق و نیروهای آمریکایی شده بودند.

داعش در راستای تلاش برای به دست گرفتن کنترل شهرستان های کلیدی در دست دولت عراق در استان الانبار روز جمعه حمله ای را علیه رمادی راه اندازی کرد.
حمله یه شهر رمادی در استان الانبار روز جمعه از چهار جهت اصلی توسط نیروهای داعش آغاز شده است و حملات خمپاره ای که ساختمان های دولتی را مورد هدف قرار می دهند طرح ریزی شده است.

در همین حال خبرها حاکی از آن است که نیروهای داعش 25 نفر از اعضای یک قبیله سنی را در جریان حمله خود به یک روستا در نزدیک رمادی در استان الانبار کشته اند.

مقامات رسمی به خبرگزاری رویترز گفتند اجساد مردان قبیله «البو فهد» که ضد حمله ای را در روز شنبه علیه داعش راه اندازی کرده بودند پیدا شده است.

پیشتر رئیس قبیله البوفهد در استان الانبار عراق روز جمعه اعلام کرد که نیروهای ارتش برای آزادسازی منطقه "السجاریه" از تروریست های داعش راهی این منطقه شده اند.

این شهر در ۱۳۰ کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق قرار دارد.
کد خبر: 149206

وب گردی

وب گردی