تهران-ایسکانیوز،پلاس+/ چهارمین دوره مسابقه «بهترین بانوی مسلمان جهان» روز جمعه در کشور اندونزی به پایان رسید، در این دوره از مسابقات نماینده کشور تونس توانست مقام اول را کسب کند. در این دوره برای اولین بار  جمهوری اسلامی ایران نماینده‌ای در این مسابقات داشت که توانسه بود در مرحله نهایی این مسابقه حضور یابد.

در این مسابقه پوشش اسلامی از مهم‌ترین معیارهای حضور شرکت کنندگان است و داوران مسابقه بر اساس ظاهر شرکت‌کنندگان، نظرات آنان در مورد اسلام در جهان معاصر، سبک زندگی اسلامی و توانایی‌شان در قرائت قرآن به آنان امتیاز می‌دهند. همچنین یکی از ملاک های اصلی برای برنده شدن در این مسابقه مهارت خیاطی و منجوق دوزی نیز بوده است.

در این دوره سمانه زند به عنوان اولین نماینده ایران در این مسابقات شرکت کرد اما نتوانست مقامی کسب کند. در این دوره "فاطیما بن گوفراچه" از کشور تونس با غلبه بر دختران شایسته دیگر کشورها به عنوان بانوی مسلمان جهان در سال 2014 شد. این برنده ۲۵ ساله مسابقه هنگام دریافت جایزه خود در حالی که اشک می‌ریخت گفت «از خدای متعال می‌خواهم من را در این ماموریت یاری دهد و فلسطین و مردم سوریه را آزاد کند».  جایزه این مسابقه یک ساعت طلا، یک سکه طلا و حج عمره است.

بن گوفراجه توانست با غلبه بر دختران شایسته‌ دیگر کشورهای اسلامی، عنوان "دختر شایسته جهان اسلام" در سال ۲۰۱۴ را کسب کند.
کد خبر: 149230

وب گردی

وب گردی