تهران-ایسکانیوز: مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس گفت: امکان دستیابی به توافق جامع در این دور از مذاکرات در مدت زمان محدود باقی مانده بعید است و ممکن است برای جلوگیری از شکست در مذاکرات هسته ای توافقی کلی مطرح شود تا درباره جزئیات بیشتر در فرصت یکی دو ماهه آینده به نتایج لازم دست یافت.

مهدی فضایلی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره روند موجود در مذاکرات هسته ای کشورمان با 5+1 اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در مذاکرات هسته ای کشورمان با طرف غربی، بی اعتمادی آنها در جریان مذاکرات است که طی سالیان اخیر این مسئله به کرات از سوی آنها تکرار شده است.

وی با اشاره به موارد متعدد در بی اعتمادی غربی ها در جریان مذاکرات هسته ای گفت: وجود چنین بی اعتمادی کاملا مستمر و اثبات شده است و بر همین اساس آنها باید در این دوراز مذاکرات به عنوان آخرین مهلت مطروحه در سوم آذر، ضمانت های لازم را به جمهوری اسلامی ایران بدهند و از عهده تصمیمات اخذ شده در جریان سپری شده بربیایند.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه عدول از تعهدات هسته ای در مذاکرات تقصیر را در مجامع بین المللی متوجه آمریکا می کند، گفت: شکاف حاکمیتی کشور آمریکا موید این موضوع است که با یک دولت یکپارچه و یکدست مواجه نیستیم و برهمین اساس جمهوری اسلامی در روند مذاکرات هسته ای از طرف خود به ویژه آمریکا نیازمند ضمانت های مستحکم و متقنی است.

فضایلی به روند موجود در دهمین دور از مذاکرات هسته ای ایران در وین اشاره و تصریح کرد: فراز و فرودها در این دور از مذاکرات بسیار زیاد است و از طرفی آینده نامعلومی که مذاکرات ممکن است به نتیجه نرسد در اذهان وجود دارد لذا باید با توجه به جمیع آنچه تاکنون به دست آمده گفت امکان دستیابی به توافق جامع در این دور از مذاکرات در مدت زمان محدود باقی مانده بعید است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: ممکن است که برای جلوگیری از شکست در مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 توافقی کلی مطرح شود تا درباره جزئیات بیشتر در فرصت یکی دو ماهه آینده به نتایج لازم دست یافت.
کد خبر: 149322

وب گردی

وب گردی