تهران- ایسکانیوز: موضوع تعداد سانترفیوژها و چگونگی لغو یا تعلیق تحریم ها همچنان روی میز مذاکرات وین است و هنوز نتیجه ای از این گفت و گوهای فشرده، جدی و  پرتعداد بدست نیامده است.

همچنان شکاف های بزرگی در میان است و منابع آگاه از تلاش ها برای رسیدن به یک تفاهم سیاسی در تاریخ سوم آذر خبر می دهند هرچند رسیدن به توافق و تفاهم بدلیل گستردگی مباحث در موضوعات اختلافی طی دو روز باقی کاری سخت و دشوار است.  در این بین رسانه ها و منابع نزدیک به مذاکرات از تمدید احتمالی مذاکرات خبر می دهند.

هرچند اگر تمدیدی صورت گیرد تنها برای رسیدن به یک تفاهم سیاسی است و پس از آن مذاکرات برای حصول نتیجه بر سر جزئیات متن توافقنامه میان طرف های درگیر ادامه پیدا می کند.

در این راستا منابع خبری غربی از شروع چانه زنی ها برای احتمال تمدید مذاکرات میان طرفین درگیر خبر داده اند. این منابع معتقدند که ایران و کشورهای 1+5 برای حل مباحث جزئی که تا 24 نوامبر فرصت رسیدگی به آنها وجود ندارد باید برای مشورت به پایتخت ها برگردند و این مهم در پس مدتی یک هفته ای یا شاید دو ماهه محقق خواهد شد.

دهمین دور مذاکرات وین برای رسیدن به توافق جامع هسته ای از سه شنبه هفته گذشته در هتل کوبورگ آغاز شده است و در این بین وزرای خارجه  کشورها به وین آمدند و بارها با یکدیگر مذاکره کردند. هنوز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای حضور در مذاکرات به وین نیامده است و دیروز خبرگزاری ایتارتاس خبر داد که لاوروف تمام دیدارهای خود را برای 24 نوامبر که روز پایانی مذاکرات است لغو کرده و احتمال دارد که به وین بیاید.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز که دیروز وین را به مقصد پاریس ترک کرد قرار است دوباره امروز برای شرکت در ادامه نشست ها به این پایتخت سیاسی بیاید.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده چینی نیز  گفت: وزیر امورخارجه جمهوری خلق چین در حال رصد اتفاقات مذاکرات است و در صورتی که احتمال توافق وجود داشته باشد روز دوشنبه به وین می آید.

 

 

 
کد خبر: 149329

وب گردی

وب گردی