ایسکانیوز: نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که تجهیزات و نیروهای نظامی را جهت مقابله با داعش طی 24 ساعت آینده به الانبار می‌فرستد، نیروهای ارتش عراق نیز توانستند پس از بیرون راندن تروریست‌های داعش وارد ناحیه سعدیه در دیالی شوند. در همین حال، منابع امنیتی عراق از کشته شدن مفتی داعش در جنوب تکریت و همچنین هلاکت 49 داعشی در بعقوبه خبر دادند. وزارت خارجه روسیه نیز آمادگی خود را برای خارج کردن کارکنان شرکت‌های روسی در عراق اعلام کرد.
به گزارش الجزیره، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق در نشست فوق‌العاده‌ای با «جاسم العسل»، معاون استاندار الانبار با اعزام نیروهای نظامی طی 24 ساعت به الانبار و ارسال تجهیزات و مهمات نظامی به این استان و مجهز کردن عشایر موافقت کرد.
وی همچنین دستور تشدید حملات هوایی در استان الانبار برای حمایت از نیروهای امنیتی و قبایل سنی را پس از حمله گسترده اخیر داعش به شهر رمادی صادر کرد.
العبادی تاکید کرد: عملیات نظامی در استان الانبار با پاکسازی کامل این استان از اعضای داعش و برقراری امنیت و ثبات در الانبار ادامه خواهد داشت.
وی همچنین از نیروهای عراقی به دلیل دفاع از شهرهای این کشور در مقابل داعش قدردانی کرد.
از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز به نقل از تلویزیون عراق گزارش داد که نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی توانسته‌اند پس از بیرون راندن تروریست‌های داعش، وارد ناحیه سعدیه در دیالی شوند.
همچنین منابع امنیتی اعلام کردند که مفتی گروه داعش در منطقه سیدغریب در جنوب شهر تکریت در استان صلاح‌الدین به دست نیروهای ارتش عراق به هلاکت رسید.
نیروهای امنیتی و گروه‌های داوطلب مردمی با کمک قبایل عراقی کنترل مسیر منطقه سید غریب در جنوب تکریت را در دست گرفتند.
گروه داعش روز جمعه حمله شدیدی را از 4 محور به شهر رمادی انجام داد.
از سوی دیگر، در حمله نیروهای عراقی به اعضای داعش در شهر بعقوبه 49 داعشی کشته شدند.
به گزارش منابع، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و اعضای داعش در نزدیکی منطقه السعدیه در شمال شرق بعقوبه رخ داد که موجب کشته شدن تعداد زیادی از اعضای داعش شد.
از سوی دیگر، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه آمادگی کشورش را برای خارج کردن کارمندان شرکت‌های روسی در عراق در صورت وجود تهدید مستقیم علیه آنها از سوی داعش اعلام کرد.
وی گفت: ما در چنین شرایط فوق‌العاده‌ای با شرکت‌های روسی در عراق تماس گرفتیم و در صورت لزوم کارکنان خود را از آنجا خارج می‌کنیم چراکه اوضاع امنیتی در آنجا وخیم است و ممکن است کارکنان روسی در معرض حملات تروریستی قرار بگیرند.
بوگدانف تاکید کرد: با وجود اینکه بیشتر مناطق در کنترل دولت عراق قرار دارد اما خطراتی از سوی گروه داعش ما را تهدید می‌کند که باید تمامی تدابیر لازم را جهت مقابله با این خطرات اتخاذ کنیم.
محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق نیز در سخنانی بر لزوم توجه ویژه به قانون و مقابله با فساد در استان دیوانیه تاکید کرد و گفت: باید همکاری میان وزارت کشور و شهروندان و مسوولان این استان جهت مقابله با فساد صورت بگیرد.
در همین راستا منابعی به شبکه الجزیره اعلام کردند که گروه داعش کنترل منطقه السجاریه در شرق رمادی و منطقه الحوز در داخل این شهر را در دست گرفته‌اند.
همچنین درگیری‌ها میان نیروهای عراقی و گروه داعش رخ داد که دست به اعدام 25 تن از نیروهای عراقی زده‌اند.
همچنین مقامات محلی در عراق از سقوط شهر رمادی به دست داعش در صورت عدم کمک‌رسانی به این شهر هشدار داده‌اند.
همزمان با حمله شدید داعش به شهر رمادی این گروه همچنین به پایگاه‌های امنیتی و شهرک‌های استان صلاح‌الدین در شمال بغداد حمله کرد. نیروهای عراقی و کرد نیز آماده حمله گسترده‌ای برای بازپس‌گیری شهرک جلولا و السعدیه در شمال دیالی از اعضای داعش هستند.

 

از سوی دیگر، منابع پزشکی عراقی اعلام کردند که در حمله جنگنده‌های ائتلاف چهار زن و چهار کودک در شهر هیت در غرب عراق کشته شدند و پنج تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: 149456

وب گردی

وب گردی