تهران-ایسکانیوز: رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه برنامه هسته ای ایران همواره از یک ماهیت کاملا صلح آمیز برخوردار بوده است ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای جاری میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 با نتیجه برد- برد به پایان برسد.

کاظم جلالی که به دعوت همتای پژوهشی خود در مجلس ملی کره‌جنوبی و به منظور گسترش همکاری‌های پژوهش پارلمانی ایران و کره‌جنوبی در سئول حضور دارد در نشستی مشترک با نایب رئیس مجلس ملی کره‌جنوبی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر حقوق هسته‌ای ایران در چارچوب ان.پی.تی و قواعد بین‌المللی تاکید کرد: ایران در مذاکرات جاری هسته‌ای نهایت تلاش خود را برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب به عمل آورده است و کشورهای غربی باید حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: برنامه هسته‌ای ایران همواره از یک ماهیت کاملا صلح‌آمیز برخوردار بوده و جمهوری‌ اسلامی ایران در چارچوب دکترین هسته‌ای خود هرگز در مسیر تلاش برای دستیابی به بمب اتمی گام برنداشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای جاری میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 با نتیجه برد-برد به پایان برسد.

جلالی در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مجالس دو کشور ایران و کره‌جنوبی تاکید کرد: مناسبات پارلمانی میان مجالس دو کشور همواره از یک روند رو به گسترش برخوردار بوده و مجالس ایران و کره‌جنوبی همکاری بسیار خوبی در مجامع پارلمانی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس ملی کره‌جنوبی از توان و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و با تکیه برهمین ظرفیت توانسته است تاکنون چهار سمینار بین‌المللی برگزار نماید.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد که تشکیل کارگروه‌های پژوهشی میان دو مرکز پژوهشی مجالس جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی می‌تواند به تقویت مناسبات پژوهشی مجالس دو کشور کمک شایانی نماید.

نایب رئیس مجلس ملی کره‌جنوبی نیز با اشاره به حجم بالای مناسبات تجاری دوجانبه ایران و کره‌جنوبی اظهار امیدواری نمود که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، هرچه زودتر با حل و فصل مسائل هسته ای با غرب برداشته شود.
کد خبر: 149514

وب گردی

وب گردی