تهران- ایسکانیوز: علیرضا بیرانوند گلر جوان نفت تهران، این روزها جایگاه ویژه‌ای در میان گلرهای تراز اول لیگ ایران پیدا کرده و در بازی آخر، با پاس گلی که به غلامرضا رضایی داد نقش مهمی در پیروزی تیمش مقابل تراکتورسازی داشت. بیرانوند در گفتگو با ایسکانیوز درباره این پیروزی ارزشمند صحبت کرده است.

درباره بازی حساس مقابل تراکتورسازی و پیروزی ارزشمند در این مسابقه صحبت کن.

خدا را شکر می‌کنیم که بازی خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و از این بابت خوشحالیم. نفت به قدری هماهنگ و منظم است که چنین پیروزی‌هایی حداقل حق ماست. از کادر فنی و مدیریت گرفته تا بازیکنان همگی رابطه نزدیکی داریم و به معنای واقعی یک خانواده را تشکیل داده‌ایم.

هدف نفت تهران در لیگ امسال دقیقا چه رتبه‌ای از جدول رده‌بندی است؟

ما در درجه اول به دنبال حفظ نتیجه فصل گذشته هستیم و وقتی این جایگاه را تثبیت کردیم در هفته‌های پایانی برای قهرمانی تلاش می‌کنیم. امسال هم چراغ خاموش پیش می‌رویم و در هفته‌های پایانی باز هم شگفتی تازه‌ای خلق می‌کنیم. با این حال هر چند هدف اولمان در لیگ قهرمانی نیست اما در جام حذفی تنها هدفمان قهرمانی است و این هفته هم بازی حساسی با صنعت ساری داریم واگر آنها را شکست دهیم به جمع چهار تیم برتر می رسیم.

درباره تیم صنعت ساری شایعاتی درباره استفاده از جادوگر مطرح شد و حتی پیکانی‌ها مدعی شدند جادوگر آنها با با انداختن اجسامی پشت دروازه رحمتی او را طلسم کرده بودند. از این ماجراها ترسی نداری؟

تا امروز چیزی در این باره نشنیده بودم اما الان که این موضوع را مطرح کردید کمی ترسیدم! اگر در این باره مطمئن شوم به دوستانم در خرم‌ آباد خبر می‌دهم که تا چند محافظ مسلح برایم بفرستند تا پشت دروازه‌ام بایستند و نگذارند کسی به دروازه من نزدیک شود.

مقابل تراکتورسازی با پرتاب دستت یک پاس گل به رضایی دادی. درباره این پاس گل جالبت صحبت کن.

پرتاب دست‌های من همیشه همینطور بوده و حتی در تیم امیدهای نفت تهران 8 پاس گل به همین شکل دادم. امسال هم روی شروع مجددها خیلی خوب کار کردم و اتفاقا با غلامرضا رضایی روی حرکات این چنینی تمرین کردیم و هماهنگی خوبی داریم.من حتی روزهایی که تیم تمرین ندارد، با محسن صربی مربی دروازه‌بان‌های نفت روی ضربات شروع مجدد به صورت اختصاصی تمرین می‌کنم.

این ضرب دست‌های قوی ریشه‌ای در دوران کودکی‌ات ندارد؟

باید بگویم ما عشایر واقعا یک بازی داریم که در آن از 40-50 متری سنگ پرتاب می‌کنیم. قدرت دستم هم کمی به این مسئله ارتباط دارد.

نفت دو فصلی است که نتایج خوبی می‌گیرد اما همچنان بازی‌های تیم‌تان با سکوهای خالی دنبال می‌شود. فکر می‌کنی نفت با نتایج خوبی که کسب می‌کند بتواند هوادار جذب کند؟

به قول علی منصوریان ما همیشه و در همه بازی‌ها میهمان هستیم و از این نظر مظلوم واقع شده‌ایم. با این حال امسال عده‌ای از هواداران استقلال هستند که به عشق علی‌آقا به ورزشگاه می‌آیند و حتی در بازی ما مقابل استقلال 90 دقیقه نفت و منصوریان را تشویق کردند.

این طور که شنیده‌ایم منصوریان رابطه خوبی با بازیکنان تیمش دارد.

واقعا همینطور است. ما به هیچ وجه فکر نمی‌کنیم که او سرمربی تیم است و منصوریان را به چشم کاپیتان و بزرگتر تیم می‌بینیم. او واقعا رابطه خوبی با بچه‌ها دارد و برای همه معرفت می‌گذارد. علی‌اقا پا به پای همه تمرین می‌کند و اگر غریبه‌ای وارد تمرین ما شود اصلا فکرش را نمی‌کند که او سرمربی تیم است.

خیلی‌ها معتقدند شرایط مطلوب مالی و مدیریتی نفت باعث شده که این تیم شرایط خوبی در جدول داشته باشد. چنین موضوعی را قبول داری؟

مدیریت نفت واقعا با تیم همراه است و حتی در اردوی آخر با ما همراه بودند روحیه خوبی به تیم دادند اما در مورد مسائل مالی باید بگویم باور کنید ما از ابتدای فصل بیشتر از 10 -12 درصد پول نگرفته‌ایم و هفته پیش هم بعد از 15 هفته نباختن 1 میلیون و 800 هزار تومان پاداش گرفتیم. بنابراین همدلی و هماهنگی خیلی بیشتر از وضیت مالی تیم روی نتایج موثر بوده است.

از این مسائل که بگذریم فکر نمی‌کنی با این سطحی که در حال حاضر گلری می‌کنی جایت در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس باشد؟

من چند سالی است که از این دو تیم پیشنهاد دارم با این حال فعلا نفت را به هر دوی آنها ترجیح داده‌ام و از شرایطی که دارم راضی هستم.

ابتدای فصل پیشنهاد جدی از استقلال داشتی و حتی با این تیم قرارداد داخلی هم امضا کردی اما در نهایت باز هم در نفت ماندی و حتی جریمه هم شدی.

من با نفت قرارداد داشتم و به همین دلیل باشگاه با جدایی‌ام موافقت نکرد. جالب اینکه حتی منصوریان من را تهدید کرد و گفت اگر به استقلال بروی خودم به جاده‌های اطراف تهران می‌برمت و می‌کشمت!

در کل استقلالی هستی یا پرسپولیسی؟

من استقلالی دو آتیشه هستم و امروز هم می‌خواهم برای تشویق استقلال در دربی به استادیوم بروم. با این حال امیدوارم حالا که هیچ‌کسی من را نمی‌شناسد در ورزشگاه هم شناسایی نشوم  با خیال راحت و در بین هواداران بتوانم استقلال را تشویق کنم.

همانطور که چند سالی از پرسپولیس پیشنهاد داشتی اگر دوباره به تو پیشنهاد خوبی از پرسپولیس شود، با وجود استقلالی بودنت به این تیم می‌روی؟

خدا را شاهد می‌گیرم که حتی اگر پدرم سرمربی استقلال باشد و شرایط این تیم مطلوب نباشد به این تیم نمی‌روم و تیم دیگری را ترجیح می دهم. من از حاشیه می‌ترسم و اگر تصور کنم حتی در تیم محبوبم مشکلات، موفقیت  فوتبالی‌ام را تحت تاثیر قرار دهد به آن تیم نمی‌روم و تیمی که در آن آرامش داشته باشم را انتخاب می‌کنم حالا این تیم می‌خواهد پرسپولیس باشد یا هر تیم دیگری.

وضعیت گلرهای استقلال و پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

نیلسون فصل گذشته وضعیت خیلی خوبی داشت اما امسال مثل سال گذشته سرحال نیست و به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند روی او خیلی مطمئن باشند. سوشا هم در فولاد یکی از ارکان قهرمانی بود ولی به نظر من در انتخاب پرسپولیس عجولانه عمل کرد. در مورد فروزان و استقلال هم باید بگویم او مدیون اعتماد امیر قلعه‌نویی است چرا که امیرخان به او اعتماد به نفس ویژه‌ای می‌دهد و همین در عملکرد فروزان تاثیر گذار است.
کد خبر: 149570

وب گردی

وب گردی