مدیرعامل اسبق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر دوره‌های اول تا سوم جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اعتقاد دارد که سینمای مستند، انرژی صلح‌آمیز سینمای ایران است.

محمد آفریده در آستانه برپایی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار داشت: سینمای مستند، انرژی صلح‌آمیز سینمای ایران است. از این سینما نباید ترسید، بلکه از جهل و ناآگاهی باید ترسید. این سینما مثل زندگی شیرین و تلخ، سیاه و سفید، روشن و تاریک، زشت و زیبا است و باید با آغوش باز به استقبال این سینما رفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب نور و آگاهی بود. اگر آگاهی از مردم دریغ شود، جامعه سست و شکننده می‎شود. این سینما بیش از همه، نیاز به حرکت جهادی برای دیده شدن دارد و همه دستگاه‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها، مدارس و... باید با توجه به تنوع، ظرفیت و گوناگونی این سینما، به نمایش فیلم مستند بپردازد. ارتباط این سینما و کلاً هنر مفهومی با مخاطب، به پویایی، پختگی، خلاقیت، شکیبایی و نشاط فرهنگی منتهی می‌شود.

آفریده تصریح کرد: امیدوارم مدیریت جدید تلویزیون ضمن چابک‌تر کردن ساختارهای فرسوده، درهای خود را به این دریای بی‏کران استعدادهای خدادادی ایران اسلامی بخصوص جوانان خلاق باز کند؛ زیرا اعتماد کردن، آینده مملکت را بیمه می‏کند.

وی در پایان، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» افزود: امام حسین‌(ع) می‏فرمایند: «عقل کامل نمی‌شود مگر با پیروی از حق». امیدوارم همه در پرتو حق، تحمل، بردباری، همدلی، مهربانی و خدمت به این مردم عزیز و بنا به فرمایش امام بزرگوار که ولی‌نعمت ما هستند، حق را سرلوحه زندگی و کارمان قرار دهیم.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم‌(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی‌(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.
کد خبر: 149833

وب گردی

وب گردی