تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به گزارش تفحص 500 میلیون تومانی مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، غیر منصفانه و غیر واقعی بود.

جواد هروی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز تصریح کرد: گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد فقط در کلیات مطرح شده و از ارقام و آمار واقعی به دور است.

وی ادامه داد: اطلاعات استفاده شده در گزارش تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان حسابرسی دانشگاه آزاد استخراج شده و اعضای هیات کاری در این زمینه انجام نداده اند، بنابراین نمی توانند ادعا کنند که مصداق های گفته شده درست است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مسائلی که در گزارش مطرح شده کذب محض است و آنچه در این گزارش آمده، همخوانی با واقعیت دانشگاه آزاد ندارد.

هروی با طرح این سوال که چرا هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی تنها تا پایان دوره مدیریت جاسبی را مورد وارسی قرار داده است، توضیح داد: این گزارش تا مقطع پایان دوره جاسبی است. چرا جلوتر نیامده است؟ در حالیکه تفحص باید به روز باشد. این گزارش فقط تا پایان دوره جاسبی بوده و مهمتر اینکه پیرامون مشکلات کارمندان، اعضای هیات علمی و دانشجویان چیزی نیامده است.

این نماینده مجلس افزود: گزارشی که 500 میلیون تومان برای جمع آوری آن هزینه می شود، برای چه کسی انجام شده و چه نتیجه ای داشته است؟

وی با بیان اینکه من از حرکت و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی دفاع می کنم، اظهار داشت: من از حرکت و شیوه عملکرد دانشگاه آزاد دفاع می کنم و برخلاف آنچه در متن گزارش آمده که "این دانشگاه برای کشور فاجعه است" من با تکیه بر فرمایش مقام معظم رهبری اعلام می کنم که "این دانشگاه برای کشور معجزه است".

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در این گزارش از واژه ها و عبارت پردازی هایی استفاده شده که مقبول و علمی نبود و به هیچ وجه در بردارنده شرایط و مشکلات جامعه و راهکارها برای وصول وضع بهتر نیست.

هروی با بیان اینکه گزارش به قوه قضائیه ارسال شده است، افزود: مستندات زیادی برای دفاع از دانشگاه آزاد وجود دارد و از این رو هیچ نگرانی از ارائه گزارش تفحص مجلس به قوه قضائیه وجود ندارد.

این نماینده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سلایق شخصی شکل نگرفته است، افزود: چنین اتهامات غیر منصافانه ای به دانشگاه ازاد توهین به زحمات افرادی است که 33 سال زحمت کشیده و فضای علمی این مجموعه را به 20 میلیون متر مربع در سطح کشور رسانده اند. لذا اینکه بخواهیم یک نفر را محاکمه کنیم، ناجوانمردانه و جفا است.
کد خبر: 149943

وب گردی

وب گردی