تهران-ایسکانیوز: تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور، با امضای بیانیه‌ای حمایت خود از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را اعلام کردند. در این بیانیه که به امضای بیش از 540 نفر از فرهیختگان جامعه رسیده است، ضمن حمایت و قدردانی از تیم مذاکره کننده، تاکید شده است که حتی با انجام توافق نهایی، هنوز تا رفع مشکلات اساسی راه طولانی و دشواری را باید پیمود.

این نام توسط جمعی از اساتید و دانشجویانی از دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تفرش، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه گیلان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه قم، دانشگاه مفید قم، دانشگاه سوره، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشگاه آزاد تهران جنوب، دانشگاه آزاد رشت، دانشگاه آزاد قم و دانشگاه آزاد قزوین امضا شده است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

هو الحق

هیات محترم مذاکره کننده

روند مذاکرات و نتایجی که تاکنون برای ملت و مملکت داشته، نشان می‌دهد شما بهترین نماینده و بهترین تجلی پیام صلح دوستی و صلح خواهی ملت بزرگ ایران هستید. بدانید اگر به هر دلیل، توافقی صورت نپذیرد نقش شما در ذهن مردم و نقش مردم در حمایت از شما، در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان بر این پایداری به قضاوت خواند نشست. بار سنگین دفاع از حقوق ملت، زیاده خواهی‌های خارجی و فشارهای فراوان، تلاش شما در پایان دادن به روند فرسایشی مذاکرات را بیش از گذشته، شایسته‌ی قدردانی و تشکر نموده است.

ما می‌دانیم که اگر توافق، به حول و قوه‌ی الهی در سوم آذر ماه 1393 صورت پذیرد، هنوز تا رفع مشکلات اساسی و زیربنایی، تلاش و صبر بسیار لازم است. ما می‌دانیم که هنوز، تا رسیدن به اقتصاد پر رونق، تا رسیدن به ثبات بازار، تا رهایی از رکود و تورم، راهی دشوار در پیش است اما، همچنین می‌دانیم تمام تغییرات، با پایان مطلوب مذاکرات آغاز می‌شود.

بنابراین ما امضا کنندگان این نامه، با تاکید بر ادامه تعامل عزتمند با دیگر کشورها، برای رسیدن ملت بزرگ ایران به حقوق حقه خود از جمله صلح، آرامش، رفاه، آزادی، استقلال و حفظ اقتدار بین‌المللی، حمایت خود از مذاکرات و تیم مذاکره کننده را، در جهت پافشاری بر خواست‌های ایران و ایرانیان اعلام می‌داریم.
کد خبر: 150057

وب گردی

وب گردی