تهران – ایسکانیوز: پرسپولیس با درخشش مهاجمان جوانش توانست بازی باخته مقابل استقلال را به برد تبدیل کند.

عالیشاه در این بازی هم گل زد، هم موقعیت ساخت و هم بعد از گلزتی بخاطر درآوردن پیراهن اخراج شد تا تیمش در دقایق پایانی 10 نفره دفاع کند.

استقلال 1-2 پرسپولیس

ترکیب استقلال: محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی (93 - خرسندنیا)، پژمان نوری (87 – مگویان)، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، سجاد شهباززاده، آرش برهانی
ترکیب پرسپولیس: نیلسون، محمدرضا خانزاده، محسن بنگر، مایکل اومانیا، علیرضا نورمحمدی، مهردادکفشگری، رضا حقیقی (45 – احمد نوراللهی)، محمدنوری، امید عالیشاه، حمیدرضا علی‌عسگر (61 – مهدی طارمی)، هادی نوروزی (96 - مهدی دغاغاله)
استقلال در دقایق ابتدایی مسابقه تلاش کرد پرسپولیس را تحت فشار بگذارد. آن‌ها چند با با پرتاب‌های اوت تیموریان و سانترهای خسرو حیدری برای ایجاد موقعیت تلاش کردند اما تمام ارسال‌های آن‌ها توسط مدافعان پرسپولیس دور شد. بعد از چند دقیقه طوفانی دقایق ابتدایی بازی مثل دربی‌های گذشته با خشونت و بدون موقعیت دنبال شد. آندرانیک تیموریان و محسن بنگر در چند صحنه با بازیکنان حریف درگیری پیدا کردند. با وجود پرتعداد بودن خطاها، داور در نیمه اول دست به جیب نشد و به کسی کارت زرد نداد. معدود موقعیت‌های استقلال با ضربات کرنر یا پاس‌های قطری به مدافعین کناری بودند و پرسپولیسی‌ها هم با حرکات انفرادی عالیشاه و سانترهای او برای گلزنی تلاش می‌کردند. بازی تا دقیقه 40 تقریبا بدون موقعیت بود و دروازه‌بان‌های دو تیم در هیچ صحنه‌ای مجبور به واکنش نشدند. در دقایق پایانی نیمه اول، استقلال چند بار دیگر با سانترهای خسرو حیدری صاحب موقعیت شد و در دقایقی که رضا حقیقی بخاطر مصدومیت بیرون از زمین بود، سجاد شهباززاده از شلوغی محوطه جریمه پرسپولیس استفاده کرد و با یک ضربه هوشمندانه گل اول بازی را برای استقلال زد. بعد از این گل، درخشان با وجود عقب بودن تیمش نوراللهی را به جای حقیقی به زمین فرستاد تا ترکیب فشرده و دفاعی تیمش ثابت بماند.
پرسپولیسی‌ها در همان دقیقه ابتدایی نیمه دوم می‌توانستند گل مساوی را بزنند. کرنر هادی نوروزی که اولین کرنر سرخپوشان بود با ضربه سری محکم به سمت چارچوب دروازه استقلال فرستاده شد اما محسن فروزان با یک واکنش خوب جلوی خوردن گل مساوی را گرفت. بعد از این صحنه، حملات پرسپولیس جسته گریخته بودند و استقلال برای زدن گل دوم روی ضد حملات تلاش می‌کرد. خشونت بازی و خطاهای پیاپی بازیکنان دو تیم باعث شد سرانجام جهانبازی دست به جیب شود و به بنگر و تیموریان کارت زرد بدهد. بن بست پرسپولیس و حملات نامنظم این تیم باعث شد درخشان به اجبار مهدی طارمی، ستاره این فصل تیمش که در این بازی روی نیمکت بود را به میدان بفرستد. با ورود طارمی، خیلی زود پرسپولیس متحول شد. او ابتدا با یک ضربه برگردان زیبا تیرک دروازه استقلال را لرزاند و بلافاصله روی صحنه بعدی با سر در دهانه دروازه محمد نوری را صاحب توپ کرد. کاپیتان پرسپولیس هم توپ را به طاق دروازه فروزان زد و بازی دوباره مساوی شد. با بازگشت بازی به شرایط تساوی، باز هم بازیکنان دو تیم در مقاطع مختلف با هم درگیر شدند. این بار درگیری و هل دادن‌های عالیشاه و فخرالدینی جدی‌تر از همیشه بود که یک کارت زرد برای هر دو بازیکن داشت. دقایقی بعد باز هم عالیشاه با خطای فخرالدینی متوقف شد. سانتر هادی نوروزی را عالیشاه با ضربه سر تبدیل به گل دوم پرسپولیس کرد. عالیشاه که از گلزنی از شدت خوشحالی پیراهنش را درآورد و با گرفتن کارت زرد دوم تیمش را 10 نفره کرد. جلو افتادن و 10 نفره شدن پرسپولیس باعث شد آبی پوشان با تمام نفرات روی دروازه حریف فشار بیاورند. با این وجود، دفاع پر تعداد پرسپولیسی‌ها و بازی احساسی بازیکنان استقلال در دقایق پایانی باعث شد نتیجه باقی بماند و رکورد شکست ناپذیری قلعه‌نویی در دربی تهران شکسته شود.

گسترش فولاد 2-0 راه آهن

ترکیب گسترش فولاد: رودریگو لوپز، مرتضی اسدی، محمود خمیسی، حمید جوکار، امید نظامی‌پور، جابر انصاری، رسول پیرزاده (63 - علیرضا نقی‌زاده)، میثم نقی‌زاده، میلاد جهانی (67 - یوسف سیدی)، مگنو باتیستا، محمدامین درویشی
ترکیب راه آهن: امیر عابدزاده، محسن ایران‌نژاد، میلاد محمدی، حامد نورمحمدی، رامین رضاییان، علی علیپور، محمد آبشک، بهادر عبدی (82 - مهرداد محمدی)، سیامک کوهنورد (60 – خالقی‌فر)، محمد ستاری، محمد غلامی (68 - امین منوچهری)
فراز کمالوند بعد از تک امتیازی که از بازی مقابل پرسپولیس گرفت، در خانه راه آهن را برد و از بحران خارج شد. محمدامین درویشی و جابر انصاری دو گل گسترش فولاد در این مسابقه را زدند. گسترش فولاد با این برد به رده چهاردهم رسید و فقط یک پله برای فرار از منطقه سقوط فاصله دارد.
کد خبر: 150112

وب گردی

وب گردی