ایسکانیوز: مقام های محلی در ولایت پکتیکا در جنوب شرق افغانستان اعلام کردند که در نتیجه حمله انتحاری در میدان ورزشی در این ولایت ۴۵ غیر نظامی کشته و بیش از ۶۰ تن دیگر زخمی شده اند.
«مخلص افغان» سخنگوی سرپرست ولایت پکتیکا به خبرگزاری بخدی گفت که این رویداد حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه) در منطقه موسوم به پراو، از یحیی خیل این ولایت زمانی رخ داد که صدها جوان برای تماشای مسابقه والیبال در آنجا جمع شده بودند.
مهاجم انتحاری زمانی که مردم سرگرم تماشای مسابقه والیبال بودند، مواد انفجاری حامل خود را در میان آنان منفجر کرد.
سخنگوی والی پکتیکا می گوید که در این حمله، ۴۵غیر نظامی کشته و بیش از شصت تن دیگر زخمی شدند که شماری کودک نیز در میان قربانیان هستند.
این خونین ترین حمله انتحاری در چند ماه اخیر در کشور عنوان شده است.
تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته اما در این گونه موارد انگشت اتهام به طرف گروه طالبان اشاره می رود.
حدود پنچ ماه پیش نیز، بر اثر انفجار نیرومند در ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا ده ها نفر کشته شدند که شمار تلفات رسمی را مقامات محلی این ولایت ۴۲ تن اعلام کردند.
پکتیکا مرز مشترک با ایالت های وزیرستان شمالی و بلوچستان پاکستان دارد و مقامات محلی بارها گفته اند که شرایط جغرافیایی این ولایت به یک درد سر بزرگ برای ساکنان پکتیکا تبدیل شده است.
حمله روز یک‌شنبه درست در زمانی رخ داده است که ولسی جرگه، مجلس نمایندگان شورای ملی افغانستان، توافق امنیتی را با آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی تصویب کرد که از جمله امکان حضور ۱۲۰۰ نفر از نیروهای ناتو را در آن کشور عملی می‌سازد.

 
کد خبر: 150189

وب گردی

وب گردی