وین-ایسکانیوز: هوای آسمان وین دوباره ابری شده و امروز راند آخر مذاکرات 12 ساله هسته ای برگزار می شود. رقابتی که یک طرف آن ایرانی است که در یکسال گذشته با تدبیر و منطق حریف را به میانه های میدان کشاند. ایران با طرح ها، ایده ها و ابتکارات جدید وارد رقابت با شش قدرت جهانی شد ، طرف دیگر تنها به رجز خوانی و فضاسازی پرداخت. هر طرح ایرانی با ترفندی از طرف مقابل مواجه شد.

حالا امروز در اخرین ساعات مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق هسته ای همه پیشنهادات ایران ( که پیش از این نیز در مسقط ارائه شده بود) روی میز است و این سکانداران دیپلماسی جهان هستند که باید تصمیم نهایی را بگیرند. در این روزهای پایانی هم هوای وین در بلاتکلیفی به سر می برد. آسمان ابری است و سرمای هوا دو چندان.

تعطیلات آخر هفته در وین تمام شده و خیابانهای اطراف هتل کوبورگ شلوغ تر از روزهای پیش است.  تعداد خبرنگاران چشم باریک چینی در هفتمین روز مذاکرات افزایش یافته چرا که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین گام آخرین روز مذاکرات، صبحانه خود را با همتای چینی صرف کرد. این اولین روز حضور وزیر خارجه چین طی هفت روز گذشته در وین است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم که از دیشب به مذاکرات پیوست، برای دیدار احتمالی با جان کری وزیر خارجه آمریکا وارد هتل کوبورگ شد. این آخرین رفت و آمد دیپلمات های سرشناس جهان برای به نتیجه رساندن روند مذاکرات هسته ای طی یک سال گذشته است.

امروز تعداد محافظانی که چادر خبرنگاران را رصد می کنند هم افزایش یافته و برای هربار ورود و خروج کارت خبرنگاری را بررسی و وسایل همراهت را از گیت عبور می دهند.

تدابیر امنیتی اطراف هتل کوبورگ پس از ورود وزرای خارجه نیز افزایش یافته خیابان های اطراف نیز با میله های آهنی مخصوص قرنطینه شده است. شبکه خبر ایران نیز با نصب لگویی از روز گذشته حضور پررنگ خود را در چادر خبرنگاران اعلام کرده است. در حال حاضر چادر خبرنگاران مملو از خبرنگاران خارجی است و خبرنگاران داخلی همچنان به محل مذاکرات نرسیده اند.

همچنان جزئیاتی از مذاکرات هسته ای بین ایران و 6 کشور دیگر منتشر نشده است و به نظر می رسد این روند تا پایان امشب ادامه داشته باشد.
کد خبر: 150477

وب گردی

وب گردی