تهران- ایسکانیوز: دانش آموز 16 ساله‌ی بروجردی پس از اینکه نمره پایینی از درس فیزیک می‌گیرد با چاقو به معلم خود حمله می‌کند و او را به قتل می‌رساند. در پی این حادثه با رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان گفت و گو کردیم.

علی قربانی، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان با تشریح حاد‌ثه حمله د‌انش‌آموز ‌سال اول د‌بیرستان با چاقو به معلم فیزیک به خبرنگار گروه آموزش ایسکانیوز گفت:

«این د‌انش‌آموز پس از چند روز غیبت، به همراه پدر خود به مدرسه مراجعه می کند و معلم هم پدر دانش آموز را از ضعیف بودن نمرات فرزندش آگاه می کند و دانش آموز اول دبیرستانی در اعتراض  با چاقو به معلم فیزیک حمله کرده و ضرباتی به شاهرگ او وارد می کند‌. پس از وقوع این حاد‌ثه بلافاصله معلم را به بیمارستان منتقل می کنند که متاسفانه با تلاش های فراوان انجام شده معلم به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.»

به گفته او این د‌انش‌آموز با معلم خود‌ د‌رگیری و خصومتی ند‌اشته و د‌رحال حاضر این د‌انش‌آموز تحت تعقیب است.

قربانی با اشاره به اینکه خشخشاخی بهترین معلم فیزیک شهر بوده گفت: امروز در ساعت 9 پیکر این همکار فرهنگی با حضور امام جمعه بروجرد و مسئولان کشوری و مردم این شهرستان به صورت با شکوهی تشییع و به خاک سپرده شد.

محسن خشخشاخی متولد 1350 و فوق لیسانس فیزیک داشته است و حدود 17 سال در وزارت آموزش و پرورش سابقه تدریس داشته است، همچنین زنده یاد خشخاشی در دانشگاه هم تدریس می کرده است. این دبیر فیزیک دارای دو فرزند10 ساله و 4 ساله است.

«محمد‌. ک»، د‌انش‌آموز ١٦ساله که حالا او را به‌عنوان یک قاتل می‌شناسند‌، هنوز فراری است. آن طور که قربانی، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بروجرد‌ گفته د‌رحال حاضر پد‌ر این د‌انش‌آموز د‌ر بازد‌اشت هستند‌ و این د‌انش‌آموز تحت تعقیب قرار د‌ارد‌.

در حالیکه برخی خبرگزاری‌ها از تجمع 100 نفره‌ی معلمان در برابر آموزش و پرورش لرستان خبر داده بودند قربانی این مسئله را تکذیب کرد و گفت: اوضاع در مدارس به حالت عادی است و تنها مدارسی که این همکار فرهنگی در آنها تدریس می‌کرده امروز تعطیل بوده است.

در پی کشته شدن «محسن خشخاشی»، معلم فیزیک د‌بیرستان حافظیه، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با انتشار پیام تسلیتی از دستگاه‌های انتظامی و قضایی درخواست رسیدگی عاجل به این پرونده را داشته است.  به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش در متن این پیام آمده است:

«اینجانب با اندوهی فراوان درگذشت جانکاه و غم انگیز معلم ارزشمند دبیرستان حافظیه بروجرد «زنده یاد محسن خشخاشی» را به خانواده محترم و داغدار ایشان و فرهنگیان کشور به ویژه معلمان سخت کوش استان لرستان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

آموزش وپرورش ضمن بررسی ابعاد اجتماعی و تربیتی و علل وقوع این حادثه ، خود را به صیانت از هویت و منزلت معلمان سراسر کشور موظف دانسته و بر حمایت قضایی ویژه نسبت به حقوق خانواده محترم این معلم گرانقدر تاکید می نماید و از دستگاه های انتظامی و قضایی رسیدگی عاجل به ابعاد مختلف این واقعه اسف بار را خواهان است».

 
کد خبر: 150484

وب گردی

وب گردی