تهران - ایسکانیوز: امیر قلعه‌نویی بعد از باخت مقابل پرسپولیس و شکسته شدن رکوردش در دربی تهران، بیش از پیش روی لبه تیغ قرار گرفته است.

کسب 6 امتیاز از 8 بازی گذشته آمار خوبی برای استقلال و قلعه‌نویی نیست. سرمربی استقلال تا پیش از باخت در دربی تهران با وجود نتایج ضعیف حمایت هیات مدیره را پشت سرش داشت اما شکست مقابل سرخپوشان شرایط او را متقاوت می‌کند. قلعه‌نویی حالا طلسم مربیان بازنده دربی را بالای سرش می‌بیند.

در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشته مربی بازنده دربی، فصل بعد هم روی نیمکت تیمش باقی بماند. در دوره‌های گذشته لیگ 9 مربی بلافاصله یا چند ماه بعد از شکست در دربی شغلشان را از دست داده‌اند. حتی پرویز مظلومی که 4 پیروزی در دربی تهران داشت، بعد از اولین شکست مقابل پرسپولیس تحت فشار قرار گرفت و آخر فصل کنار گذاشته شد.

منصور پورحیدری در لیگ دوم، وینکو بگوویچ در لیگ سوم، راینر زوبل در لیگ چهارم، علی پروین در لیگ پنجم، صمد مرفاوی در لیگ ششم و نهم، علی دایی در لیگ دهم، حمید استیلی و پرویز مظلومی در لیگ یازدهم مربیان بازنده دربی در ادوار مختلف لیگ برتر بودند که همگی بین چند دقیقه تا چند ماه بعد از شکست اخراج شدند. حمید استیلی که دقایقی بعد از شکست در جام حذفی مقابل استقلال کارش را از دست داد سریع‌ترین برکناری بود و مربیانی مثل مرفاوی، دایی، مظلومی و بگوویچ تا آخر فصل روی نیمکت تیمشان ماندن و بعد اخراج شدند.

در صورتی که قلعه‌نویی فصل بعد هم روی نیمکت استقلال بنشیند، رکورد مربیان بازنده دربی در 14 دوره لیگ برتر را می‌شکند. هر چند شرایط او تا پایان هم فصل هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر: 150524

وب گردی

وب گردی