وین -ایسکانیوز: وزیر دادگستری گفت: ۱۰ نفر از محکومین ایرانی محبوس به حبس به ایران مسترد می‌شوند و ۲۰ نفر از افراد ایرانی ساکن در قطر که در آنجا بازداشت بودند، آزاد شدند و جرم این افراد مربوط به موادمخدر، تخلف از مقررات و ورود غیر قانونی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه دیدار با رئیس دستگاه قضایی قطر در ساختمان وزارت دادگستری در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه‌ اظهار داشت: در این جلسه بیان کردیم که وضعی که در امت اسلامی وجود دارد وضع ناگواری است و ما با این همه توانایی، سرمایه انسانی، امکانات، قدرت نرم(قرآن و معارف) درست نیست که متهم به خونریزی و آدمکشی شویم.
وی ادامه داد: ما از این امکانات درست استفاده نمی‌کنیم، به طوری که امت اسلامی درگیر جنگ و آدمکشی و خشونت است و این برای اسلام که دین مودت و کمال است، مطلوب نیست، بنابراین بیایید به صلح و همزیستی در امت اسلامی کمک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی به نقش رئیس جمهوری کشورمان در سازمان ملل در طرح مبارزه با افراطی‌گری و خشونت اشاره و تصریح کرد: در این دیدار رئیس دستگاه قضایی قطر نیز بیان کرد؛ ما نیز در این زمینه طرح‌هایی داریم.

وی به  اظهارات رئیس دستگاه قضایی قطر در این جلسه اشاره و افزود: انقلاب اسلامی ایران دستاورد بزرگی و جایگاه بزرگی برای کشورمان است، چرا که همه انقلاب‌ها با شکست مواجه شدند و رهبران خود را کنار گذاشته‌اند و دچار دیکتاتوری شده‌اند و شما به این مصیبت گرفتار نشده‌اید و این برای ما بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: رئیس دستگاه قضایی قطر اعتقاد داشت که اگر یک گشایش اقتصادی در ایران اتفاق بیفتد، رشد ایران بسیار سریع خواهد بود و این در حالی است که ما می‌خواهیم این رشد را در کنار همسایگانمان داشته باشیم.

وی به توافقات قضایی میان ایران و قطر اشاره و خاطرنشان کرد: آن‌ها موافقت کردند بسیاری از زندانیان محبوس در آنجا را که محکومیت سنگینی داشتند به ایران برگردانند و ما درصددیم سطح همکاری‌ها گسترش پیدا کند و قرار است تبادل دانشجو داشته باشیم و دانشجویان قطری هم برای تحصیل در جرم‌شناسی و زبان فارسی به ایران بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه گفتمان درون اسلامی نیاز جوی جامعه اسلامی است، اظهار داشت: ما باید این گفتمان را تقویت کنیم و اکنون ما در مباحثات جهانی ۱+۵ حضور داریم و باید آن را به جاهای مطلوبی برسانیم و حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات سال گذشته یک پیام بزرگ به جهان داشت و این یک مردم سالاری عمیق مبتنی بر اصول اسلامی است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ۱۰ نفر از محکومین ایرانی محبوس به حبس به ایران مسترد می‌شوند و ۲۰ نفر از افراد ایرانی ساکن در قطر که در آنجا بازداشت بودند، آزاد شدند و جرم این افراد مربوط به موادمخدر، تخلف از مقررات و ورود غیر قانونی بوده است.

رییس دستگاه قضایی قطر روز گذشته(یکشنبه) با آیت الله صادق آملی لاریجانی وحجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور نیز دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: 150605

وب گردی

وب گردی