تهران-ایسکانیوز: فرمانده سپاه پاسداری انقلاب اسلامی گفت: دشمن بر جنگ اقتصادی متمرکز شده، تا بدین طریق مقاومت مردم را دچار تردید کند.

سردار سرلشکر عزیز جعفری در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: بسیج بدون تردید در همه عرصه های اجتماعی، دفاعی، نظامی و امنیتی، فرهنگی، علمی، مردم یاری، سازندگی و محرومیت زدایی نقش تعیین کننده و اساسی برعهده دارد.

وی با اشاره به شباهت های نقش آفرینی بسیج در عرصه دفاعی و جهاد سازندگی، گفت: موضوع سازندگی و محرومیت زدایی حساس و تعیین کننده است بخصوص در زمانی که دشمنان ما با تمرکز روی تهدید، فشار و جنگ اقتصادی می خواهند مقاومت مردم را دچار تردید کند.

فرمانده سپاه پاسداری انقلاب اسلامی ادامه داد: در این عرصه فعالیت کردن از یک جنبه بسیار مهم است و البته برخی پیچیدگی های عرصه های دیگر را ندارداما نیاز  به گذشت، ایثار و پشت پا زدن به راحت طلبی و آسایش طلبی دارد.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: در  10 سال گذشته با تاکید و توجه مقام معظم رهبری، بسیج در این عرصه جای خود را باز کرده و امروز به صورت گسترده در آن فعالیت می کند.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان و نخبگان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه این چند نکته یا درک نمی شود و یا نمی خواهیم درک کنیم که البته نظر بنده در مورد درک  نشدن این موضوع بیشتر  مربوط به مدیران و مسئولان است که رمز اصلی انقلاب توجه به ارزش های انقلاب و راهی است که رهبری نشان می دهند.

سردار جعفری با اشاره به روابط عمیق و اعتقادی میان ملت با رهبر معظم انقلاب گفت: پیام 9 دی در سال 88 مصداقی بر همین مسئله است اما میان مردم و رهبری مسئولین قرار دارند. البته منظور از مسئولین، مسئولین بالا نیست. مسئولین در همه سطوح دچار این مشکل می شوند که به مبنای اصلی قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی و مبنای اصلی و ارزشی که ما با آن به این عزت و اقتدار رسیده ایم، توجه نمی کنند.

فرمانده سپاه پاسداران با تقسیم مسئولین به دو دسته عنوان داشت: مسئولین یا وابسته به افراد بالاتر از خود هستند و به وسیله آنان انتصاب می شوند یا آنکه به واسطه آرای مردم انتخاب می شوند. این وابستگی مسئول در هر سطحی به اراده مسئول بالاتر و به آرای مردم مشکلی برای کار مسئولین در نظام اسلامی ایجاد می کند که از تکلیف الهی و تصمیم گیری برای رضای خدا فاصله می گیرند و توجه آنها به اشخاصی آنها انتخاب کرده یا انتخاب کرده جلب می شود.

وی با تاکید بر توجه مسئولان به مطالبات مردم گفت: مشکلی که وجود دارد آن است که فقط به بخشی از خواست های مردم توجه می شود و به این موضوع توجه نداریم که خواست های اساسی مردم ما باورها و ارزش هایی است که براساس آن انقلاب کرده اند و اکنون بر همین منوال مدافع انقلاب هستند.

فرمانده سپاه پاسداران به مطالبات ملت ایران علاوه بر بخش معیشتی اشاره و تصریح کرد: خواست های مردم علاوه بر مسائل معیشتی مولفه اصل قدرت ایستادگی بر روی اصول و ارزش های دینی و اعتقادی ملت است که برخی به آن توجه نمی کنند.

سردار جعفری به اختلاف در دیدگاه و راهبرد اشاره و خاطرنشان کرد: توجه توام بر خواست های مادی و معنوی مردم نه توجه تنها به موضوعات مادی. مشکل دیگر بی توجهی به مولفه های اصلی قدرت نظام جمهموری اسلامی است. امروز دوست و دشمن بر اقتدار انقلاب اقرار دارند سوال این است که مولفه قدرت چیست؟ ایستادگی در برابر نظام سلطه. مقاومت و زیر بار حرف زور نرفتن این باعث عزت و افتخار ماست نه ابعاد اقتصادی و برخورداری از نفت یا انرژی .

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ و اعتقادات مردم ایران گفت: آن چیزی که در مردم ایران وجود دارد برگرفته از دین، اعتقادات، فرهنگ شیعه  و فرهنگ عمومی مردم است. مردم ایران اقتدار طلب هستند. مردم وقتی می بینند ایران اقتدار دارد و در برابر قدرت بزرگ مادی دنیا ایستاده است و زیر بار حرف زور نمی روند خوشحال می شوند و این موضوع را دوست دارند.

وی ادامه داد: مردم ما فشار ها را تحمل کرده اند آنان این را در طول این سالها ثابت کرده و به اثبات رسانده اند. این همان موضوعی است که فهم نشده است. اشکال مسئولین آن است که فکر می کنند مردم میان نیازهای مادی و نیاز های اعتقادی، نیاز مادی را به نیاز اعتقادی ترجیح می دهند.

سردار جعفری ادامه داد: البته باورهای دینی ماست که اول معیشت در رفاه مردم مورد توجه باشد اما توجه به ابعاد این موضوع بدون در نظر گرفتن ارزش های اعتقادی مردم همان مسله و مشکل اساسی است.

وی اضافه کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه شود مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی است. توجه به پیامدهای عظیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی که یک دستاورد بزرگ جهانی است.

او در ادامه با تشریح این اظهار داشت انقلاب اسلامی بزرگترین دستاوردش تحولات عظیم جهانی است که در حال رخ دادن است، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند این نظم جهانی که موجب تغییرات شده و قطب های جهان که از مادی به سوی قطب های معنوی برده است و برگرفته از انقلاب اسلامی است، باید فهم شود. اگر این را فهمیدیم نقش خودمان را خوب درک کرده ایم.

سردار جعفری در ادامه بیان داشت: وقتی باور داشته باشیم انقلاب اسلامی باعث ایجاد تحولات عظیم جهانی شده است، نقش آن را باور کرده ایم  و می رویم به سوی اینکه این نقش را بیشتر کنیم.

وی عنوان داشت مردم این موضوع را فهمیده اند و به این نقش باور دارند اما مشکل فاصله میان مردم و رهبری است که مسئولین هستند و  باید توجه داشته باشند. مسئولین باید بر مولفه های اصلی قدرت و اقتدار ملی توجه کنند. آن زمان خواهند دید که شرایط تغییر خواهد کرد.

سردار جعفری در قسمت دیگری از سخنانش گفت: امروز کل سرزمین‌های اشغالی تحت پوشش موشک‌های مقاومت است و این یعنی سقوط رژیم صهیونیستی که البته به اینجا ختم نمی‌شود و فتح نهایی حتما به وقوع خواهد پیوست.

وی ادامه داد: عزت و اقتدار را نباید در بیگانگان دنبال کنیم . مولفه قدرت و عزت در ایران و به دست خداست باید باور داشته باشیم که ملت ایران به دلیل جایگاه مستقل و ایستادگی در مقابل سلطه مورد تهاجم و فشار است .

 
کد خبر: 150607

وب گردی

وب گردی