تهران ایسکانیوز: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: موضوع تشییع مرحوم پاشایی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور مطرح شد.

نشست شورای اجتماعی کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس شورا، سید حسین هاشمی استاندار تهران ، مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، معاون پلیس امنیت کشور، جهانگیرزاده رئیس سازمان زندانها و برخی دیگر از اعضای شورای اجتماعی برگزار شد.

مرتضی میرباقری  در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران پیرامون دستور کار این جلسه اظهار داشت: امروز شورای اجتماعی کشور سه دستور را در جلسه مورد بررسی قرار داد. اول ارائه گزارش در باره سیاست های ابلاغیه جمعیت دوم بررسی پیش نویس لایحه سمن ها و سوم موضوع سبک زندگی ایرانی – اسلامی بود.

میرباقری ادامه داد: پیش از پرداختن به دستور کار موضوع اصلی فوت مرحوم مرتضی پاشایی در جلسه مطرح شد و اعضا تحلیل های خود را همراه با تذکر و پیشنهاد درباره حضور پرشور به مردم در تشرییع پیکر این هنرمند ارائه کردند.

وی افزود: نکته قابل توجه بررسی این موضوع این بود که جوانان امروز دغدغه خاطرهایی دارند که در حال ظهور و بروز است، قرار است بر روی این موارد مطالعات عمیقی انجام شود و در جایی که تمام فعل و انفعالات جوانان مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی موضوع افزایش جمعیت را دستور کار این شورا دانست و پیرامون آن گفت: باید کمیته های ویژه ای برای اجرای این طرح ایجاد شود. البته ارزیابی هایی که تاکنون بر روی آن مطالعه شده بود بیان شد که تا به عدد 2/1 دهم درصدی برسیم.

میرباقری به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: ساماندهی متکدیان در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و قرار شد این موضوع به صورت مبنایی مورد توجه و کارشناسی قرار گیرد تصمیم بر آن شد که هر استان قرارگاه ویژه ای برای ساماندهی متکدیان خود ایجاد کند که مدیریت آن هم با استانداری ها شد. در این صورت متکدی به صورت تایین تکلیف می شود.

قائم وزیر کشور در امور اجتماعی همچنین درباره آخرین وضعیت لایحه سازمان های مردم نهاد گفت: پیش نویس آن تنظیم و به دولت ارسال شده است. برای نهایی شدن این پیش نویس طی 10 روز جلسات بحث و تبادل نظر در وزارت کشور با حضور نمایندگان سامان ها برگزار شده بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: قبلا بحث بر روی این لایحه جنبه امنیتی داشت اما ماهیت آن را فرهنگی – اجتماعی کرده ایم ما دغدغه آن داریم که آیا فرآیند تصویب آن در دولت و مجلس طولانی خواهد شد یا خیر بنابراین قرار شد طی یک ماه در دولت تصویب شود و مجلس هم به سرعت فرآیند تصویب آن را طی کند.
کد خبر: 150697

وب گردی

وب گردی