ایسکانیوز: رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با رئیس جمهور آبخازیا که به دعوت «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرده است، در جنوب دریای سیاه با یکدیگر ملاقات می کنند.

به گزارش ایتارتاس، در بیانیه ای که توسط کاخ کرملین منتشر شده است انتظار می رود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رائول خاجیمبا» رئیس جمهور آبخازیا در این دیدار پیمانی در خصوص روابط استراتژیک و راهبردی و همچنین روابط اتحادی امضاء کنند.

همچنین مذاکرات سطح بالای روسای جمهور بر مسائل مهم و فوری روابط دوجانبه و تعاملات در حوزه امنیت منطقه ای تاکید دارد.

رئیس جمهور منطقه خودمختار آبخازیا روز یک شنبه گفت: امضای پیمان میان روسیه و آبخازیا به یک گام دیگر در تقویت روابط ما با روسیه تبدل خواهد شد.

وی در خصوص مزایایی که این پیمان ارائه می دهد افزود: این پیمان به ما اجازه می دهد که در طولانی مدت از امنیت خود اطمینان داشته باشیم. ما قطعا تعهداتمان را در خصوص اطمینان از متحدمان ، روسیه، انجام خواهیم داد.

این در حالی است که شنبه، 22 نوامبر، وزارت امور خارجه گرجستان طی بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی ازتوافق همکاری روسیه و آبخازیا و آنچه مشارکت راهبردی میان این دو نام برده می شود، این توافق را اقدامی برای ضمیمه کردن قلمرو اشغال شده گرجستان به روسیه نامید.

منطقه خودمختار آبخازیای گرجستان از زمانی که روسیه استقلال آن را همراه با منطقه اوستیای جنوبی پس از جنگ پنج روزه با تفلیس در سال ۲۰۰۸ به رسمیت شناخت متکی به حمایت‌های سیاسی و مالی مسکو بوده است.

 
کد خبر: 150722

وب گردی

وب گردی