تهران-ایسکانیوز:حجت الاسلام علی عسگری با اشاره به سوابق فرهادی در دوران انقلاب گفت: فرهادی را از دوران انقلاب در مشهد می شناسم، او فعالیت های مختلف و موفقی در مدیریت اجرایی و علمی داشته است.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ظهر امروز در جلسه ای که فرهادی با بعضی از معاونان پارلمانی نهادهای مختلف داشت به بحث و تبادل نظر درباره برنامه های ارائه شده او پرداختیم.


علی عسگری درباره نتایج این جلسه گفت: ارزیابی ها از این جلسه در مجموع مثبت بود و معاونان پارلمانی هم برای ارتقا منزلت علمی نظراتی را بیان کردند که با پاسخ های فرهادی قانع شدند.


او در ادامه گفت: همچنین فرهادی نظراتش را درباره مسائل مختلف از جمله گسترش تحصیلات تکمیلی در جهت سند چشم انداز و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری چه در دانشگاه آزاد اسلامی و چه دیگر دانشگاه ها اعلام کرد و از برنامه‌های عملی خود برای رسیدن به این اهداف صحبت کرد.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی پس از دیدار محمد فرهادی با جمعی از معاونان پارلمانی ارگان های مختلف کشور به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: فرهادی جز موسسین جهاد علوم پزشکی مشهد بوده و از کسانی است که به شدت به رهبری علاقه داشته و دارد.


او در ادامه افزود: از نظر من فرهادی از معدود یاران خراسانی رهبر هستند، کسی که در ردیف سرلشگر فیروزآبادی، قاضی زاده هاشمی و فتاحی و غیره هست و جزو پیشکسوتان مبارزات دانشجویی مشهده بوده است.


علی عسگری درباره سوابق علمی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم افزود: فرهادی از درخشان ترین افراد علمی و چهره‌های ماندگار کشور در ارتباط کاشت حلزون است.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان خدمات فرهادی به جانبازان جنگ تحمیلی افزود: فرهادی عضو بنیاد ملی نخبگان است و در در انجمن علوم اعصاب آلمان هم عضو است، همچنین مولف 9 جلد کتاب تخصصی بوده است و حدود 205 مقاله رسمی بین المللی دارد.


علی عسگری در ادامه این گفت و گو با بیان خاطره ای از مجلس هفتم شورای اسلامی گفت: در زمانی که در مجلس هفتم حضور داشتم در جلسه ای که با مقام معظم رهبری داشتیم، معظم له درباره سمت گیری های جناحی فرمودند:«راه درست اصولگرایی اصلاح طلبانه است» و به نظر من فرهادی از افرادی است که این جمله در او نمود دارد و کاملا خط و مشی اعتدالی دارد و از افراط و تفریط به دور بوده است و این روحیه بای شخصی که وزیر وزارت علوم می‌شود ضرورتی است.


او سپس تجربه اجرایی فرهادی را نقطه عطف کارنامه او دانست و این گونه ادامه داد: تجربه فرهادی در عرصه های مختلف و مدیریت کارآمد او در وزارت علوم، وزارت بهداشت و در هلال احمر به عنوان راهکار کارآمدی می تواند به کمک آموزش عالی کشور آید.


علی عسگری در ادامه افزود: از ویژگی های فرهادی می توان به آینده نگری و توان برنامه ریزی علمی اشاره کرد که می تواند آموزش عالی را در پیشبرد اهداف توسعه جامعه و در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری کمک کند.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد آزاد با ابراز امیدواری نسبت به رای آوردن فرهادی در مجلس گفت: این امید را دارم که فرهادی در مجلس رای خواهد آورد و ما باید تلاش کنیم که رای بیشتری داشته باشد تا با اطمینان خاطر بیشتری کار خود را در مهمترین ارگان آموزشی کشور دنبال کند.

کد خبر: 150891

وب گردی

وب گردی