تهران - ایسکانیوز: کانون مربیان ایران به بهانه سالروز درگذشت پرویز دهداری بیانیه‌ای صادر کرد.

دهداری سرمربی سابق تیم ملی و اولین سرمربی پرسپولیس، روز 3 آذر سال 1371 از دنیا رفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی کانون مربیان، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«گلوله‌های برفی که دریکی از آخرین روزهای پر برف پایتخت روی سر معلم اخلاق آوار شد، سونامی بی‌اخلاقی‌هایی بود که کمی پس از مرگ قهرمان قصه، ریشه‌های فوتبال اخلاق‌گرا را از بین برد.

فرا رسیدن بیست و دومین سالمرگ پرویز دهداری می‌تواند باب واکایی در نوع برخورد مربی و بازیکن در فوتبال هنوز سنتی ما را بگشاید. پرویز دهداری پس از استعفای ۱۴بازیکنی که به زعم خودشان از سخت‌گیری‌های بی‌مورد او به ستوه آمده بودند، با عده‌ای جوان، تیمی ستایش‌آمیز ساخت. تیمی با ستاره‌های بعد از او. ستاره‌هایی مثل احمدرضا عابدزاده، جواد زرینچه، مجتبی محرمی، مرتضی فنونی‌زاده و ...

تیم ساخته "معلم اخلاق" و "متهم به ستاره‌گریزی" در‌‌ همان دور اول مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۰حذف شد و او در بازی روز برفی با گلوله برف تماشاگران برای همیشه رفت اما نامش نه به خاطر اخلاق‌گرایی بلکه گشودن باب جدیدی در تعامل بین مربی و بازیکن جاودانه ماند.

دهداری هر چند با برخی شاگردانش رابطه صمیمانه‌ای داشت اما هرگز اجازه نمی‌داد اقتدارش درهاله روابط نزدیک و دوستانه ازبین برود. منش و فلسفه‌ای که می‌تواند الگو و سرمشق تمام مربیان جوانی باشد که به دنبال یک الگوی ایده‌آل می‌گردند. دهداری و فلسفه‌اش برای آن‌ها، سرمشق قابل اعتنا و معتبری است. مربی و معلمی که میراث فنی‌اش توسط مربیان پس از او به افتخاراتی مانند قهرمانی در پکن ۹۰منجر شد اما ای‌کاش باید و نباید‌هایش در این فوتبال، بی‌استفاده‌ نماند.»
کد خبر: 150940

وب گردی

وب گردی