تهران- ایسکانیوز: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن شاه مرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شنبه اول آذر ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه " هفت نگاه " که میزبان 400 اثر از 350 هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی است بازدید کرد.


unnamed (6)

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن شاه مرادی در این بازدید که با مشایعت سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران همراه بود به دقت آثار نمایشگاه هفت نگاه که این روز ها با فروش خوبی مواجه شده را مورد بررسی قرار داد و برگزاری این نمایشگاه را اتفاق ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر توصیف کرد.

ایشان  در پایان این بازدید در گفت و گو  با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در ارتباط با این نمایشگاه اظهار داشت:در این نمایشگاه شاهد آثار متنوعی در سبک های مختلف بودیم به خصوص این که هنرمندان به نام و همینطور نسل های مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند. از نظر  قیمت هم آثار به گونه ای است که  هر کسی می تواند بر حسب علاقه و اشتیاق   تابلو خریداری کند. به نظر من با توجه به نمایشگاه هایی که سال های قبل دیده ام این نمایشگاه از یک پختگی بیشتری برخوردار بود و سمت و سوی آن نسبت به سال های قبل خیلی بهتر بود. تنها گله ای که من دارم این است که به نظر من باید رسانه ها تبلیغات بیشتری برای این نوع نمایشگاه ها انجام دهند. این اتفاق اگر در هر کجای جهان می افتاد نسبت به برگزاری آن واکنش های هنرمندانه و فرهنگی بیشتری  نشان داده می شد. فکر می کنم از کنار چنین نمایشگاهی نباید به راحتی گذشت چرا که این یک نمایشگاه خاص در یک گالری خاص نیست. در واقع این نمایشگاهی است که مجموع هنر ها و سبک های مختلف هنری را در دل خود جای داده و آیینه تمام نمای هنر معاصر ایران است.


unnamed (5)

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن شاه مرادی که از حضور در فرهنگسرای نیاوران و بازدید از نمایشگاه هفت نگاه بسیار خرسند بود در ادامه صحبت هایشان در ارتباط با فر هنگسرای نیاوران و فعالیت های این مجموعه در حوزه های  بین المللی گفت:ما به خاطر فضا های خوب  و ارتباطات خوبی که این مجموعه دارد  نظیر فرهنگسرای نیاوران در تهران و ایران نداریم. تنوع قابلیت ها که امکان اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را در این مکان فراهم ساخته و همینطور بهره برداری خوبی که از این مکان می شود این مجموعه فرهنگی را بسیار مفید کرده و به نظر من باید از پتانسیل های آن بیشتر استفاده کرد، چرا که جایگاه این فرهنگسرا بسیار فاخر است .در این مجموعه آثار فاخری اجرا می شود و به همین دلیل اینجا می تواند حلقه واسط بین هنر ایران با هنر دنیا شود. به نظر من نه تنها وزارت ارشاد که به خاطر تعامل فرهنگ بین ایران و دیگر کشور ها همه دستگاهای مرتبط باید به نوعی با این مجموعه ارتباط داشته باشند. من امیدوارم شهرداری ها ، سازمان تبلیغات و حتی خود نهاد ریاست جمهوری برای تعامل فرهنگی و هنری، هم با هنرمندان داخلی و هم با هنرمندان بین المللی  در کنار وزارت  ارشاد بتوانند از این مجموعه استفاده کنند .

وی در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: کسانی که دستی در فرهنگ دارند با حضور در این مکان و مشاهده فعالیت های فرهنگی هنری  نسبت به ادامه کار خود دلگرم می شوند.چرا که اینجا مکانی است که به اهالی فرهنگ امید می دهد. جان مردم روحیه فرهنگی و هنری است.مکانی که می تواند به  این جان یک امید دوباره  ببخشد بسیار ارزشمند است. در واقع فرهنگسرای نیاوران یک مکان نیست بلکه یک جریان و تفکر هنری است. به نظر من اگر ما می خواهیم در این گسست فرهنگی که بین نسل ها اتفاق افتاده است موفق  عمل کنیم باید  به این گونه مجموعه ها بیشتر توجه   کنیم . در غیر اینصورت فاصله بین نسل ها به لحاظ  فکری فرهنگی و هنری بیشترمی شود  که این مورد چالش های فکری و رفتاری را در نسل جوان ایجاد می کند.در واقع فرهنگسرای نیاوران می تواند در مقوله فرهنگی بهترین مکان برای پیشگیری باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن شاه مرادی در پایان صحبت هایش با تشکر از مدیران و همه دست اندرکاران برپا کننده نمایشگاه هفت نگاه گفت:من از مسئولین میخواهم از اعتبارشان استفاده کنند و پلی شوند بین مسئولین و هنرمندان. مسئولین باید کمک کنند تا بار فرهنگی این مجموعه روز به روز بیشتر شود چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ حضور مسئولین. من فکر می کنم اگر کسانی که علاقمند به فرهنگ و هنر هستند هر از گاهی به اینجا سری بزنند و برنامه ها را پیگیری کنند می توانیم شاهد اتفاقات بهتری باشیم.  

گفتنی است نمایشگاه "هفت نگاه" ٢٣ آبان در فرهنگسرای نیاوران با نمایش آثاری از هنرمندان شهیر ایرانی همچون سهراب سپهری، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، پرویز تناولی، غلامحسین نامی، ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فریده لاشایی، فرح اصولی، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری، رضا درخشانی، علیرضا سعادت مند، علی‌اکبر صادقی، پروانه اعتمادی، جلال شباهنگی، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، طاها بهبهانی، رعنا فرنود، شیرین اتحادیه، شهره مهران، ایرج شافعی، رزیتا شرف‌جهان، مهرداد محب‌علی، هومن مرتضوی، علی اصغر معصومی، محمد و امین اسکندری و... آغاز به کار کرد و علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران  مراجعه کنند.

این نمایشگاه  تا هفتم آذرماه، هر روز از ساعت ١٠ تا ١٩ (روزهای تعطیل ١٤ تا ١٩) میزبان علاقمندان است.
کد خبر: 150972

وب گردی

وب گردی