وین-ایسکانیوز: دیپلمات های 7 کشور جهان بعد از پایان تمرین های نه گانه در ژنو، وین، نیویورک و مسقط، حالا سمفونی پایانی را به عنوان آزمونی بی تکرار در پایتخت موسیقی جهان نواختند. جهان که به نظاره نشسته بود تا به صدای ساز نوازندگانی که سال ها است درتلاش برای آفریدن ملودی ای گوش نواز هستند، گوش سپارد و قضاوت کند اکنون دیگر بار باید شش ماه به انتظار بنشیند تا سمفونی پایانی نواخته شود.

نخستین نت  وزرای خارجه ایران و 1+5 ظهر امروز در کوبورگ نواخته شد و تاکنون نوایی از پنجره های سرد و بی روح این هتل 200 ساله به گوش خبرنگاران نرسیده است.

دوربین ها به حالت آماده باش وسط چادر خبرنگاران چیده شده است تا جان کری وزیر خارجه آمریکا به جمع خبرنگاران بیاید و از نتیجه دهمین دور تمرین های مشترک در کوبورگ بگوید.

قطعات فالشی که این روزها برخی نوازندگان ماهر نواختند شاید اجرای سمفونی را به تعویق انداخت. با این همه عزم همه کشورهای درگیر در سمفونی مذاکرات هسته ای جدی است هرچند که گاهی فالش می نوازند و گاهی خارج از قاعده.

حالا تمرین ها باید نزدیک به شش ماه دیگر ادامه یابد و همچنان قطعات فالش نوازندگان فرانسوی و انگلیسی در مقایسه با گذشته بیشتر به گوش خواهند رسید.

 
کد خبر: 151029

وب گردی

وب گردی