تهران- ایسکانیوز: دو قسمت از مجموعه 5 قسمتی «ایرانِ فراسو» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

888

انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند در نمایش این هفته خود سه شنبه 4 آذرماه ساعت 18 دو قسمت از مجموعه 5 قسمتی «ایران فراسو» ساخته علی اکبر ولدبیگی را در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش می‌گذارد. این مجموعه در گروه تاریخ، فرهنگ وهنر شبکه یک سیما تولید شده است و توسط سازمان یونسکو در سال 1390 در حافظه جهانی به ثبت رسیده است.

این نمایش فرصتی برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایرانی ایجاد می‌کند تا به جستجوی نشانه‌های 5 هزار سال تمدن و فرهنگ ایران در فراسوی مرزها بنشینند و با گستره تاثیر فرهنگ وهنر ایران زمین آشنا شوند. فیلمبرداری این مستند در کشورهای سوریه، ترکیه، ایران و ترکمنستان صورت پذیرفته است. دو قسمتی که در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید درباره محوطه‌هاي تاريخي «پالمير ياتذمور» در سوريه متعلق به قبل از ميلاد، «گوردخمه بازرگان پالميري» در جزيره خارك ايران، محوطه تاريخي «دورائوروپوس» متعلق به قبل از ميلاد در كشور سوريه و در حاشيه رود فرات و نيز محوطه تاريخي «نمرود داغ» متعلق به قبل از ميلاد در كشور تركيه خواهد بود.

موسیقی این اثر ارزشمند توسط آزاد حکیم رابط و بر اساس موسیقی کشورهای تصویربرداری شده، کار شده است.

علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند سه‌شنبه 4 آذر ساعت 18 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.
کد خبر: 151050

وب گردی

وب گردی